معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: تلاش می‌کنیم پژوهش‌های حوزه به سمت نیاز‌های کشور سوق داده شود و در این زمینه تقویت و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه علمیه ظهر امروز در نشست خبری همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد،گفت: در کشور مقاله به عنوان شاخص تولید علم و پژوهش محسوب می‌شود و در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله توسط پژوهشگران حوزه در طول سال تولید می‌شود.

 معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: سیاست‌های پژوهشی توانسته پژوهش را در حوزه‌های علمیه نهادینه کند و برای اینکه این پژوهش‌ها به سمت نیاز‌های نظام بیاید در این زمینه معاونتی در معاونت پژوهش حوزه تاسیس کردیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: در فقه ۱۶ اولویت را اعلام کردیم که از آن‌ها حمایت می‌کنیم و قالب رشته‌های علمی تا ۲۰ شاخص به عنوان اولویت علمی حمایت می‌شوند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های بنیادین راهبردی باید به صورت متوازن در کنار یکدیگر باشند، گفت: با سیاست‌های معاونت پژوهشی حوزه مراکز باید به سمت توازن در تولید پژوهش‌های راهبردی هدایت شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: تلاش می‌کنیم پژوهش‌های حوزه به سمت نیاز‌های کشور سوق داده شود و در این زمینه تقویت و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

مقیمی حاجی گفت: در هشت ماه اخیر ۱۴ نشست هم اندیشی تخحصصی با پژوهشگران حوزوی برگزار کردیم و این نشست‌ها در زمینه مدیریت، اقتصاد، کلام، علوم سیاسی و اجتماعی با ۱۴ گروه تخصصی هم اندیشی برگزار شد.

 معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: به صورت میانگین در طول سال ۱۵ هزار مقاله توسط طلاب خواهر و برادر تولید می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت پژوهشی درحوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: حوزه علمیه قم ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار