وزیر دفاع انگلیس مدعی شد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، بحرانی انسانی به وقوع خواهد پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان  – بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت در سخنانی از وقوع بحران انسانی در صورت حمله روسیه به اوکراین سخن گفت.

بن والاس که بخاطر نگرانی‌های جاری کشور‌های غربی از حمله احتمالی روسیه به اوکراین، برای ارائه گزارشی از وضعیت جاری در خصوص بحران اوکراین در مجلس عوام انگلیس حاضر شده بود، در سخنانی مدعی شد: دلیل قوی برای نگرانی این است که پوتین همچنان به یک تهاجم پایبند است.

او همچنین در خصوص حمله ادعایی روسیه، خطاب به مجلس عوام انگلیس گفت: سیر غم انگیز رویدادها، به بحران بشری منجر خواهد شد.

بن والاس در ادامه از روسیه خواست تا به یک راه حل دیپلماتیک متعهد باشد. او گفت دولت انگلیس از از رئیس جمهور روسیه می‌خواهد تا حمله به اوکراین را بعید بشمارد و بار دیگر به روند دیپلماتیک متعهد شود. او بار دیگر مدعی شد ۶۵ درصد از نیرو‌های روسیه اکنون در مرز‌های اوکراین بسیج شده اند. او مدعی شد: تمامی نشانه‌ها بر ادامه تشدید تنش نظامی و حمله به اوکراین تأکید دارد و این مسأله پیامد‌های خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است پیش از این رئیس‌جمهور روسیه در جلسه شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرده بود مرز‌های روسیه در برابر هرگونه تهدید از سوی اوکراین و ناتو کاملا امن هستند.

ولادیمیر پوتین در جلسه شورای امنیت ملی روسیه که به منظور تحولات دونباس برگزار شد با اشاره به تنش‌های اوکراین اعلام کرده بود هیچ چشم اندازی برای روند صلح جهت پایان دادن به درگیری در اوکراین وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار