دادستان همدان گفت: اجازه سوداگری و سودجویی به اخلالگران بازار شب عید نمی‌دهیم و دستگاه قضا با آن‌ها برخورد جدی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حسن خانجانی موقرگفت: افزایش بازدید‌های میدانی، نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر بازار شب عید در دستور کار قرار دارد، باید از ایجاد نابسامانی‌ها در بازار جلوگیری شود و اجازه گران‌فروشی و احتکار به ویژه در حوزه کالا‌های اساسی به سودجویان را نداد تا علاوه بر جلوگیری از اخلال در توزیع کالا، اجناس با تعرفه‌های قانونی به دست مردم برسد.

با توجه به در پیش بودن سال نو، برخی کسبه و بازاریان با افزایش قیمت کالا به دنبال سودجویی و اخلال در بازار شب عید هستند براین اساس عصر دوشنبه بازدید میدانی با حضور دادستان به همراه فرماندار همدان و تیمی از عوامل تعزیرات، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف از سبزه میدان، راسته بازار‌های اصلی و سرگذر انجام شد.

او گفت: برخی از شلوغی‌های بازار شب عید سوءاستفاده کرده و خلاف تعرفه‌های موجود، اجناس و کالا‌های خود را به فروش می‌رسانند و عده‌ای هم در این باره فاکتورسازی می‌کنند.

دیروز هم بیش از ۹ هزار تن سیب زمینی احتکار شده در شهرستان بهار کشف و برای متخلفان در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل شد.

به گفته دادستان همدان برای پیشگیری از گرانفروشی باید گشت و بازرسی از بازار از سوی متولیان امر به ویژه تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف با دقت، مرتب و مستمر در این ایام انجام شود.

خانجانی موقر گفت: برخی کسبه با وجود شلوغی بازار، بی‌توجه به حقوق شهروندی، با مسدود کردن مسیر رهگذران، موجب ایجاد اخلال در رفت و آمدها، بی‌نظمی اجتماعی و نارضایتی‌های مردمی شدند که باید شهرداری هر چه سریعتر وضعیت سد معبر به ویژه در سبزه میدان، کوچه دباغ خانه، سرگذر و صحاف‌خانه را سامان دهد.

او گفت: در راسته قصابخانه، فعالان در این صنف علاوه بر سد معبر، گوشت را در شرایطی نامطلوب نگهداری و به صورت غیربهداشتی عرضه می‌کنند که دستورات لازم برای برخورد با متخلفان این بخش هم داده شده است.

دادستان همدان گفت: تامین کالا‌های اساسی و قیمت‌گذاری‌ها باید از سوی دستگاه‌های متولی به موقع انجام شده و از طریق رسانه‌ها مردم در جریان این قیمت‌ها قرار گیرند تا در صورت مواجهه مردم با گران فروشی آن را به مراجع ذی‌صلاح اطلاع دهند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار