مدیر بنیاد مسکن شیراز گفت: در قالب ۶۵۱ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به هر کدام از متقاضیان شهرستان به طور متوسط یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مسعود صف شکن  با تاکید بر لزوم شتاب بخشی به مقاوم سازی مسکن روستایی افزود: با تعامل و هم افزایی بین بانک‌ها و بنیاد مسکن و با برگزاری نشست‌های تخصصی و هماهنگی پرداخت این تسهیلات با کمترین بروکراسی و با پذیرش سفته‌های زنجیره‌ای امکان پذیر شده است.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شیراز؛ شاخص مقاوم سازی روستایی در شهرستان شیراز فراتر از متوسط استانی است.

او می‌گوید: در عین حال روستاییان باید استقبال بیشتری از شرایط و فرصت‌های بوجود آمده کنند و بافت‌های فرسوده روستایی را با دریافت تسهیلات، نوسازی و بهسازی کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز گفت:کمک بلاعوض تامین مسکن روستایی به ۱۰۰ نفرافراد نیازمند و واجد شرایط درسال۱۴۰۰ پرداخت شد، این افراد اقدام به ساخت مسکن در روستا‌های شهرستان شیراز کرده بودند، ولی قادر به اتمام آن نبودند و منازل آن‌ها هم اکنون در شرف بهره برداری است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز این بنا‌ها را تکمیل کرد.

صف شکن گفت: شان و جایگاه روستاییان شریف ایجاب می‌کند که در خانه‌های مقاوم و مناسب زندگی کنند  و بنیاد مسکن با بهره گیری از منابع درآمدی حساب ۱۰۰ و کمک نیکوکاران و منابع داخلی کمک‌های بلا عوض به این خانواده‌ها پرداخت کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز گفت: امسال همچنین ۱۸۰قطعه زمین مسکونی به افراد واجد شرایط درروستا‌های شهرستان شیراز واگذار شده است این قطعه‌های زمین مسکونی به افراد واجد شرایط فاقد مسکن و ساکن در روستا‌های شهرستان شیراز واگذار شده و انگیزه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها و کاهش حاشیه نشینی در اطراف شهر‌های بزرگ و در پیرامون شیراز است.

صف شکن گفت: بنیاد مسکن کار بازنگری و بروز رسانی طرح هادی ۴۰ روستای حریم شهر را هم انجام داده است و فعالیت‌های قابل توجه در خصوص جلوگیری از ساخت وساز‌های خارج از طرح هادی روستا را دنبال کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار