بستری های بخش آی‌ سی‌ یو کرونا در آذربایجان غربی به ۱۸۷ نفر افزایش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هم اینک ۱۸۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت ویژه قرار دارند که بیش از ۲ برابر دو هفته گذشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمدامین، ولی زاد گفت: این آمار نشان دهنده روند افزایشی ایجاد شده در شیوع کرونا بر اثر غلبه سویه اومیکرون است که امیدواریم با همراهی مردم، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر یابد.

او می گوید: از این تعداد همچنین ۴۱ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که در این خصوص نیز شاهد ۲ برابر شدن ارقام نسبت به ۲ هفته گذشته هستیم.

به گفته  ولی زاد، ابتلای ۶۴۸ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی و ۱۷۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۶۹۴ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که نسبت به اوایل بهمن ماه، بیش از سه برابر است.

ولی زاد با اشاره به فوت سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی شامل یک نفر در هریک از شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و چایپاره، می گوید: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۳۴۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.