نماینده مجلس: وجود زندان در مرکز شهرها «معضل» است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: وجود زندان‌ها در مرکز شهرها و شهرستان‌ها یک معضل است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: مشکلات ناشی از سازوکارهای حقوقی و ضعف در تأمین بودجه دولت باعث شده زندان‌ها در مرکز شهرها بماند و تهاتر تنها راه جابه‌جایی زندان‌ها می‌تواند باشد.

نماینده دولت در مجلس اعلام کرد قانون برنامه ششم توسعه روش انتقال زندان‌های داخل محدوده‌های شهری را به خارج شهر مشخص کرده اما تهاتر در قانون وجود ندارد.

آقای پورمحمدی گفت برای اضافه کردن چنین موضوعی به لایحه بودجه باید عدد و رقم آن را مشخص کرد.

قانون برنامه ششم توسعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور را مکلف کرده «موضوع بهبود بخشیدن به وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، اقدامات لازم برای تسریع در انتقال ۲۰ زندان داخل محدوده شهرها را با اولویت کلان‌شهرها به خارج از شهرها» پیگیری کند.

بر اساس این قانون، زندان‌های داخل شهرها و اموال مازاد بر نیاز باید با قیمت کارشناسی و به روش مذاکره و توافق به «شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌های عمومی غیردولتی و سایر نهادهای عمومی» منتقل شوند. 

آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جریان بررسی پیشنهاد انتقال زندان های داخل محدوده شهری از طریق تهاتر گفت: بر اساس طرح تفصیلی این زندان‌ها تغییر کاربری می‌دهند و به پیمانکار داده می‌شود تا زندان را خارج از شهر بسازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
و وجود مسئولین نا لایق و زمینه ساز فساد و تباهی، مشکلی بالاتر که علاوه بر این که داخل شهر هستند جزء تصمیم گیرندگان هستند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
زندانای داخل شهر باید تبدیل بشن به گرمخونه
آخرین اخبار