مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن با کمک خیران ۲۴۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- یداله روحانی منش گفت: ۱۵۴ نفر از آن‌ها برای مسائل مالی، ۵۸ نفر برای پرداخت مهریه، ۲۹ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و چهار نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده‌های مالی و دیه ۴۴ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال بوده همچنین ۳۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

او گفت: مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۶۳۱ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال بود.

روحانی در ادامه گفت: شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند و در این مدت با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۹۶ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۱۷ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز از سوی خود زندانیان به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش گفت: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آن‌ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۴۳۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر محمدی
۲۱:۰۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
خداخیرشون بده زندانی زیرده میلیون داریم درزندان همدان معرفی کنید