معاون نظارت سازمان صمت فارس گفت: درخواست وجه به بهانه انعام در کارواش ممنوع و هرگونه عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  مهدی حسنی گفت: با توجه به وصول گزارشات متعدد در خصوص افزایش نرخ خدمات کارواش در سطح استان به جهت جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت غیر منطقی خدمات مذکور و رعایت حقوق مصرف کنندگان  جلسات متعددی با اتحادیه مربوطه برگزار شد.

او با اشاره به موارد قانونی مقرر با محوریت این سازمان و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل تعزیرات و اتحادیه مربوطه گفت:  طرح نظارتی تحت عنوان تشدید بازرسی و نظارت بر واحد‌های خدماتی کارواش در سطح استان و شهرستان شیراز به مرحله اجرا  درآمده است، لذا دراین راستا هرگونه عملی که منجر به افزیش قیمت کالا و خدمات شود گرانفروشی است.  

حسنی گفت: با توجه به وجود نرخنامه‌های موجود که توسط اتحادیه در اختیار واحد‌ها قرار گرفته واحد‌ها ملزم به نصب نرخنامه مذکور در محل کسب خود  و در معرض دید مشتری می‌باشند که در صورت عدم رعایت با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گفت: از آنجائی که در نرخ‌های قابل اجرا تمامی عوامل و هزینه‌ها دیده شده لذا دریافت هزینه‌های اضافی تحت عناوینی نظیر استفاده از مواد خارجی، خشکشوئی  انعام کارگر و... هیچ گونه وجاهت قانونی نداشته، در صورت مشاهده چنین مواردی در گشت‌های بازرسی با واحد‌های متخلف برخورد لازم صورت می‌پذیرد.

حسنی گفت:  طی بهمن  ماه امسال از تعداد ۱۵ واحد خدماتی کارواش بازدید بعمل آمد که ۷ واحد متخلف شناسائی و با تشکیل برگ گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود با بازرسان این سازمان همکاری و از پرداخت وجه غیرقانونی خودداری و در صورت ارائه خدمات نامناسب و یا درخواست وجه بابت انعام و بهانه‌های دیگر گزارشات تخلف را به ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ در میان گذارند تا بازرسین در اسرع وقت مراجعه تا در کمترین زمان ممکن بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شیراز خیابان جمهوری خیابان سر پرست کارواش جمهوری روبروی کوچه 11 برای چی از اب شرب استفاده میکند
آخرین اخبار