مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال سند هزار و پنج رقبه و ۷۵۰ موقوفه در استان زنجان أخذ شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  جلسه بررسی و هماهنگی در راستای رفع مسائل پلاک‌هایی که اوقاف در آن سهیم است با حضور مسئولان این اداره کل و مدیران سازمان اموراراضی کشور و سایر مسئولان ذیربط در خرمدره برگزار شد.

حجت‌الاسلام کرمی در این جلسه گفت: یکی از راه‌های حل اختلافات مردم و جلوگیری از تشکیل و تجمع پرونده‌های حقوقی در دادگستری، تعیین تکلیف اراضی کشاورزی از طریق أخذ سند است.

او بااشاره به اینکه اراضی موقوفات به منظور أخذ سند همواره مورد هدف بوده و هرساله یکی از برنامه‌های ابلاغی مهم سازمان اوقاف به شمار می‌رود، گفت: بر این اساس و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات و احیاء آن‌ها تعداد قابل توجهی سند برای اراضی مورد نظر در طول سال أخذ می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه  امسال۸۰۰ مورد أخذ سند موقوفات، ۳۰۰ فقره تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی و هزار و ۲۰۰ رقبه برای استان هدف‌گذاری شده بود، گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی ۱۰ ماه گذشته از امسال، ۷۵۰ مورد سند برای موقوفات و هزار و پنج فقره سند نیز برای رقبه در استان أخذ شده است.

او با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از روستا‌های موقوفه‌ایی در استان زنجان و عدم أخذ سند اولیه و یا تبدیل آن به تک برگی بنا به دلایلی برای این روستاها، گفت: در حال حاضر این مسأله موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم و موقوفات شده است.

حجت‌الاسلام کرمی بااشاره به بررسی مسائل مذکور با حضور مدیران کل امور اراضی کشور و مدیر کل امور اراضی استان در شهرستان خرمدره، گفت: مقرر شد باهمکاری مردم، روستا‌های موقوفه‌ای خرمدره را به عنوان پایلوت در استان تعیین تکلیف کنیم.

او می گوید: بر اساس مصوبات این جلسه، قرار شده که صاحبان انساق این روستا‌های موقوفه‌ای، با رعایت قوانین و مقررات وقف و با همکاری امور اراضی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به انجام مصوبه سفر ریاست جمهوری اقدام کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.