رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران استقلال دونتسک و لوهانسک را غیرقابل قبول خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – رجب طیب اردوغان با ارزیابی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک گفت: «ما این تصمیم را غیرقابل قبول می‌دانیم. ما از طرفین می‌خواهیم به عقل سلیم و قوانین بین المللی پایبند باشند. از آنجایی که ترکیه یکی از کشور‌های حوزه دریای سیاه است، بسته‌های احتیاطی زیادی باید ایجاد شود. ما قبلاً این اقدامات را انجام داده ایم».

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در خصوص پیشنهاد نشست مشترک شورای امنیت، ترکیه و آلمان از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که اگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و سایر کشور‌ها بپذیرند، ترکیه نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

در ادامه اردوغان با یادآوری اینکه اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد به ترکیه سفر کند، گفت گام جدیدی در ارتباط با این رژیم برداشته شده است. او همچنین خواستار بهبود روابط با عربستان شد.

شب گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می‌شناسد. در پی این تصمیم که با شادی مردم این دو جمهوری همراه بود، بسیاری از کشور‌ها مواضع جدید خود را اعلام کردند. سوریه اعلام کرده آماده به رسمیت شناختن این دو جمهوری جدید است. گروه انصارالله یمن نیز موضع مثبت خود را اعلام کرده است. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا اعلام کرده است قاطعانه به این تصمیم پوتین پاسخ خواهد داد. آمریکا هم گفته است که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
این بشر زمان احمدی نژاد بود، زمان روحانی هم بود، حالا هم هست. به این می گن حکومت جمهوری در عین پادشاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کسی نیاز به موضع شما نداره.
حمله به شمال سوریه و عراق ، لیبی و ارمنستان و همچنین مسافرکشی تروریست ها در منطقه با پول مردم بدبخت ترکیه برای اردوغان افتخار نمی یاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
شما اول دار و دسته اوباشتو از شمال سوریه جم کن بعد اظهار نظر کن جناب
آخرین اخبار