رئیسی: مخالفت الجزایر با ادامه عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا ارزشمند است

رئیس‌جمهور ظهر سه‌شنبه در حاشیه ششمین مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز در قطر، با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – حجت‌الاسلام رئیسی از اقدام ارزشمند الجزایر برای مخالفت با ادامه عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد.

به گفته رئیس جمهور، مخالفت الجزایر با ادامه عضویت رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس است.

همچنین رئیس جمهور الجزایر با اشاره به موضع حق‌طلبانه و حمایت‌آمیز کشورش در زمینه دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین گفت: الجزایر با وجود هزینه‌های گزافی که برای حق‌طلبی پرداخته است، با قوت به راه خود در این مسیر ادامه خواهد داد.

چندی قبل الجزایر برای ممانعت از عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر تلاش‌های جدی را آغاز کرده است.

این مخالفت پس از جدال و بگومگو‌های درباره تصمیم «موسی فکی»، کمیسار اتحادیه آفریقا در اعطای حق عضو ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه (در ماه ژوئیه) مطرح شد.

نهاد‌های رسمی در الجزایر امیدوار هستند که این تلاش‌های دیپلماتیک در تحقق این هدف دارای بار اخلاقی و اصولی برای الجزایر و قاره آفریقا که با اشغالگری و ظلم استعمارگران دست به گریبان بوده اند، قرین موفقیت باشد.

همچنین، جنبش حماس در بیانیه‌ای از حاضران در نشست سران اتحادیه آفریقا که ۱۶ بهمن برگزار شد خواست با قبول عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه مخالفت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بابا این بحث اسرائیل رو دیگه بذاریدکنار قدری به فکر مردم ایران باشید .
آخرین اخبار