سرانه فضا‌ی اردوگاه‌های دانش آموزی خراسان شمالی با توجه به سرانه کشوری وضعیت مطلوبی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -   سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سرانه فضا‌ی اردوگاه‌های دانش آموزشی شهرستان‌های اسفراین، شیروان و بجنورد با توجه به سرانه کشوری وضعیت مطلوب ندارد و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

ابوالقاسم اکبری گفت: زمین اردوگاه شهید چمران بجنورد در جوار مجموعه تفریحی و گردشگری بش قارداش بجنورد در سال ۷۴آماده شد که پس از گذشت پنج سال عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما هنوز تکمیل نشده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب ۹۰میلیارد ریال برای این اردو گاه تاکنون هزینه و حصارکشی آن نیز انجام شده است، اما با وجود پرداخت ۳۵۰ میلیون ریال برای آب شرب این اردوگاه به آبفا متاسفانه مخزن ۲۵۰مترمکعبی آن نیمه کاره مانده است.

اکبری گفت: همچنین در این اردو گاه‌ها نیاز است تا ۲۵سوئیت ۴۰متر مربعی و ۱۰خوابگاه ۱۰نفره را ایجاد شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح نهضت «نصیب آموزشی» با هدف شناسایی مشکلات و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در سطح کشور با رویکردحمایتی آغاز شد که از هر استان ۲شهرستان انتخاب شده است؛ از خراسان شمالی ۲شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان به منظور ارتقای آموزش برگزیده شد.

اکبری گفت: شهرستان راز و جرگلان در پوشش آموزش ابتدایی ۹۸و ۸۰صدم درصد و مانه و سملقان ۹۸و ۸۵صدم درصد است که شاخص آموزشی آن نسبت به دیگر شهرستان‌ها کمتر است.

همکاری ۶۳۱معلم در جبران افت تحصیلی دانش آموزان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال تابستان، برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان که در شرایط کرونایی ایجاد شده بود ۶۳۱معلم رسمی، حق و تدریس و بسیج فرهنگیان همکاری کردند.

اکبری گفت: همچنین در ۲شهرستان رازو جرگلان و مانه و سملقان برای دانش آموزان کارگا‌های آموزشی برگزار شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.