فضای مجازی، دیوار، اینستاگرام و... پر از صفحات خدمات زیبایی است، صفحاتی که نمونه کار‌هایی در آن قرار داده شده و مشتریان از طریق آن جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در این روز‌های نزدیک به عید بازارشان حسابی داغ‌تر شده است. بین بقیه به ساک به دست معروف هستند، یعنی جای خاصی ندارند. وسایلشان را در یک ساک می‌گذارند و هرکجا برایشان کار باشد می‌روند.

فضای مجازی، دیوار، اینستاگرام و... پر از صفحات خدمات زیبایی است، صفحاتی که نمونه کار‌هایی در آن قرار داده شده و مشتریان از طریق آن جذب می‌شوند. نمونه کار‌هایی که گاهی ادیت شده و واقعی نیست.

از کاشت مژه و ناخن، تا کوتاهی و رنگ مو و دیگر خدمات زیبایی که آرایشگاه‌ها ارائه دهند با تعرفه کمتر توسط این آرایشگر‌های مجازی ارائه می‌شود، افرادی که، چون هزینه سالن آرایش، مالیات، آب و برق و ... را نمی‌دهند، تعرفه خدمات پایین‌تری هم دارند و از همین رو مردم به سمت آن‌ها جذب می‌شوند.

شیوه کار آن‌ها هم به این شکل است که برای درصد ندادن به سالن‌های زیبایی در خانه‌ها خدمات می‌دهند و به صورت توافقی یا به منزل مشتری می‌روند و یا در اتاقی در خانه خود کار می‌کنند. بدون مجوز و بدون داشتن مدرک مهارتی معتبر.

اگر هم تخلفی کنند و یا مشکلی برای مشتری پیش بیاید هیچ مرجع قانونی نمی‌تواند پاسخگو باشد، چون هیچ کجا برای این افراد مجوزی صادر نکرده است.

به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه، آرایشگران غیرمجاز و به اصطلاح ساک به دست به معضلی تبدیل شده و حتی آرایشگران معتبر را هم زیر سوال برده‌اند.

فاطمه کندوله  با بیان اینکه فعالیت آرایشگران زیرزمینی به معضلی تبدیل شده که امکان برخورد با آن‌ها هم وجود ندارد، یادآور شد: این افراد جای مشخصی ندارند که بتوانیم برویم و با آن‌ها برخورد کنیم، بلکه به صورت توافقی در منزل شخصی خود و یا منزل مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: اگر هم جای این افراد را پیدا کنیم، ابزار قانونی برای برخورد با آن‌ها در اختیار نداریم، زیرا نیازمند حکم دادستانی برای ورود هستیم که چنین حکمی در اختیار ما نیست.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه با بیان اینکه این افراد از طریق فضای مجازی مشتری جذب کرده و با مشتری برای ارائه خدمات توافق می‌کنند، گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت این افراد به خود مردم بستگی دارد که از آن‌ها خدمات می‌گیرند.

کندوله از پیامد‌های مراجعه به آرایشگران زیرزمینی و یا ساک به دست هم خبر داد و اظهار کرد: چنانچه هنگام ارائه خدمات مشکلی برای سلامت مشتری ایجاد شود قابل پیگیری نیست. اگر هم خدمت با کیفیتی ارایه ندهند و کارشان مشکل داشته باشد امکان شکایت از سوی مشتری نیست.

وی به مردم توصیه کرد، به هیچ عنوان برای دریافت خدمات زیبایی سراغ افراد غیرمعتبر نروند و سلامت خود را به خط نیندازند.

کندوله با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام نوروز فعالیت این افراد هم بیشتر شده، اظهار کرد: به خانم‌ها توصیه می‌کنیم فریب تبلیغات این افراد در فضای مجازی را نخورند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
فاطمه کندوله بگذار انها هم نانی درآورند. کسی که پیش آرایشگر معتبر میرود او را با این نوع آرایشگرها عوض نمی کند . هر کدام مشتری خود را دارند.
آخرین اخبار