برگزاری مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت پرتو کرمانشاهی در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت مرحوم استاد «علی اشرف نوبتی» متخلص به پرتو کرمانشاهی شاعر برجسته و پرآوازه کُرد روز پنجشنبه ۱۲ اسفند در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهرام فاضلی گفت : متاسفانه ما در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط پیش آمده و شیوع کرونا، عزیزان ارزشمند و هنرمندی در حوزه‌های مختلف از جمله؛ استاد بنی عامریان، روزنامه‌نگار ارزشمند جناب سید سیاوش حسینی، جناب علی لیمویی، استاد مطیعی، مرحوم هندسی، مرحوم پرتو و دیگر شخصیت‌های بزرگ را از دست دادیم به طوریکه قطعه هنرمندان ما پر شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مردم کرمانشاه، هنرمند فقید «استاد پرتو» را به خوبی می‌شناسند و دوست دارند و تشییع جنازه باشکوه وی که توسط همین مردم صورت گرفت، گویای همه چیز بود.

ما مسئولان فرهنگی باید تمام توجه و تلاشمان را به کار بگیریم و به سیل خروشان مردم بپیوندیم، مردم همیشه جلوتر از مسئولان هستند و برای هنرمندان فاخر و ارزشمند مردمی، جایگاه ویژه‌ای در قلب و ذهن خود دارند.

 استاد سلطانی به جهت گردآوری و چاپ اشعار استاد که منتج به انتشار کتاب «کوچه باغی ها» یعنی عصارۀ جانِ مرحوم پرتو و کتابچۀ وزین «پژواک کوچه باغی ها» شد اهتمام ویژه داشته حز و لذتی که ما از خواندن اشعار پرتو بردیم و آن را به روح و قلبمان سپردیم نتیجه تلاش استاد سلطانی است که همیشه دغدغه حفظ شأن و جایگاه و تکریم بزرگان، هنرمندان و مفاخر استان را داشته اند.

 روز پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح با حضور مردم فهیم و قدرشناس بر سر مزار، یاد این هنرمند فقید گرامی داشته شود و ساعت ۱۵ همان روز در محل تالار انتظار کرمانشاه، مراسم یادبود برگزار شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.