با بالاگرفتن تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، پارلمان اوکراین به تحریم بیش از ۳۰۰ تبعه روس از جمله قانونگذاران این کشور رای داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - پارلمان اوکراین امروز (چهارشنبه) ۳۵۱ تبعه روس را تحریم کرد. در جریان جلسه امروز پارلمان اوکراین، پیش‌نویسی به تصویب اعضا رسید که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم و دفاع از خود را می‌دهد.

به گزارش رویترز، قانونگذاران اوکراینی در دفاع از این پیش نویس گفتند: «تصویب این قانون کاملاً به نفع دولت و جامعه است و به دلیل تهدید‌ها و خطرات موجود علیه شهروندان اوکراینی، ضروری بنظر می‌رسد.»

در جریان تشدید اوضاع در مرز اوکراین و روسیه و اعلام استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، غرب از تحریم مالی روسیه خبر داد. در همین راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نگرانی خود را از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ابراز کرد و آن‌ها را غیرقانونی خواند.

ماریا زاخارووا ضمن انتقاد از بسته تحریمی غرب علیه مسکو گفت: «ما این تحریم‌ها را نامشروع می‌دانیم. تحریم، تنها ابزار سران کشور‌های غربی علیه ماست که برای مهار توسعه ما انجام می‌شود.»

پیش از این، انگلیس هم بانک‌ها و افراد روسی را تحریم کرده بود. در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه با اعمال مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو موافقت کرده است.

دیپلمات ها‌ی اروپایی همچنین اعلام کردند که اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای تحریم سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه که مقامات آمریکایی قبلاً به اتهام اخلال در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا آن را تحریم کرده بودند، است.

به گزارش وال استریت ژورنال، فهرست تحریم‌هایی که قرار است اواخر امروز (چهارشنبه) علیه روسیه اجرایی شود، بخشی از موج اول محدودیت‌هایی اتحادیه اروپا در واکنش به به رسمیت شناختن دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین در هفته جاری از سوی روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار