مقام شورای حاکمیتی سودان در سایه مناقشه روسیه و اوکراین، عازم مسکو شد

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان برای دیدار و رایزنی با مقامات روسیه درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی به مسکو سفر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد حمدان دقلو  معروف به حمیدتی به منظور تقویت روابط و بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی همزمان با روابط پرتنش میان مسکو و کی‌یف، همراه با هیئتی از وزرای این کشور عازم روسیه شد.

به گزارش سایت عربی ۲۱، طبق بیانیه صادر شده از سوی شورای حاکمیتی، معاون رئیس این شورا به دعوت دولت روسیه و در چارچوب تبادل دیدگاه‌ها و گفتگو در خصوص راه‌های توسعه و تقویت همکاری‌ها میان سودان و روسیه در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود.

محمد حمدان دقلو در این سفر قرار است با تعدادی از مقامات روسیه گفتگو کند با این وجود در بیانیه شورای حاکمیتی به این موضوع که آیا او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد یا نه، اشاره‌ای نشده است.

این سفر در سایه مناقشه میان روسیه و اوکراین و پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از سوی مسکو که مخالفت‌های گسترده بین المللی را برانگیخت، انجام می‌شود.

روسیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان در اعلام وضعیت اضطراری، انحلال شورا‌های حاکمیتی و وزیران انتقالی و دستگیری رؤسا و مقامات حزبی را به عنوان بخشی از اقدامات نیرو‌های سیاسی در انتقال قدرت  و نه کودتای نظامی می داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار