نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده میزان ابتلا به بیماری‌ها در مردان نسبت به زنان همسن خود، سه برابر بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مسعود زحمتکش گفت: در پاندمی کرونا ابتلای مردان نسبت به زنان و در پی آن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، در بین مردان نسبت به زنان بیشتر بوده است.

بیماری‌های قلبی، سرطان، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی، مواد مخدر و الکل مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی و بیماری مردان هستند، بنابراین داشتن برنامه غذایی سالم و ورزش یکی از مهمترین عوامل سلامتی مردان به شمار می‌رود.

او گفت: مردان به سلامت خود کمتر بها می‌دهند، به‌طوریکه بر اساس آمار‌ها از هر چهار مردی که مشکل سلامتی پیدا می‌کنند، فقط یک نفر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه می‌کند و بقیه مردان آن را نادیده می‌گیرند.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی گفت: به طور مثال از نظر علمی علت ۵۰ درصد ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است، ولی در مرحله نخست وقتی خانواده‌ای صاحب فرزند نمی‌شود همه به زنان توصیه مراجعه برای درمان می‌کنند.

زحمتکش گفت: بی‌اعتنایی یا کم توجهی مردان نسبت به سلامتشان موضوع مهمی است که ریشه در تفاوت‌های جنسیتی و روانشناختی دارد و جامعه باید در این زمینه آگاه‌تر شود. اینکه مردان احساس کنند توجه به وضعیت سلامتی و انجام غربالگری‌ها برای مردان همانند زنان مساله‌ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.