معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از علت فوت نیمی از بیماران کرونایی که در ۴۸ ساعت اول مراجعه به بیمارستان رخ می‌دهد، خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید جواد حسینی گفت: ۴۷ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در ۴۸ ساعت اول مراجعه به بیمارستان، به علت مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

به گفته او، در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۷ سال خراسان رضوی دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۳۰ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت خراسان رضوی در تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نسبت به میانگین کشوری بهتر است، اما در دز سوم حدود سه درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

حسینی گفت: طبق بررسی های موجود اکنون حدود یک میلیون نفر در خراسان رضوی نوبت دز سوم آنها فرا رسیده اما مراجعه نکرده‌اند.

او گفت: تیم‌های واکسیناسیون سیار با مدلی متفاوت برای تزریق دز سوم در مشهد راه‌اندازی می‌شود، این تیم‌ها به مدت ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


رسانه، عاملی مهم در آگاه‌سازی برای تزریق واکسن کرونا است

محسن نصر پور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: طی نظرسنجی انجام شده از ۶۰۰ نفر در ۳۳ نقطه مشهد که در اسفند انجام شد، ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان دورهمی ها و ۱۰ درصد مسافرت را عامل انتقال کرونا دانسته اند، در حالی که این ذهنیت اشتباه است و مسافرت و دورهمی بیش از این عامل انتقال کرونا است.

او گفت: نیازمند آگاه سازی و حساسیت بیشتر جامعه برای تزریق دز سوم واکسن‌کرونا هستیم و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی برعهده دارند.

مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: از شش مرجع تقلید، کلیپ‌های ۱۲ ثانیه‌ای به منظور تشویق مردم برای همراهی با تزریق واکسن تهیه شده است که آماده پخش در تابلوهای شهری و تابلوهای محیطی است.

نصرپور گفت: با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم برای ترویج دید و بازدید مجازی باید برنامه‌ریزی و تبلیغ کنیم و همچنین نظارت و کنترل زائران خارجی تقویت شود.

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.