دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ای با المنار بیان کرد

پیش‌بینی امام خمینی (ره) درباره پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی

سید حسن نصرالله تأکید کرد موضع حزب الله از همان ابتدا قطعی و مقابله با دشمن صهیونیستی و جنگ با آن تا زمان اخراج از لبنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان در رابطه با زندگی سید عباس الموسوی و راه ایشان گفت: «در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ آذر ۱۳۵۵ در نجف با آقای عباس الموسوی آشنا شدم.»

سید حسن نصرالله گفت: «شهید شیخ علی کریم که با ایشان آشنایی داشتم، مرا به آقای عباس الموسوی در نجف معرفی کرد. وقتی وارد نجف شدم ۱۶ ساله بودم و اولین بار بود که به خارج از لبنان سفر می‌کردم.»

سید حسن نصرالله افزود: «من سید عباس الموسوی را با آقای محمد باقر صدر (قدس سره) بعد از این‌که به منزل ایشان رفتیم ملاقات کردم. او بسیار باهوش، حاضر و جدی در کار و تحصیل بود و طلبه‌ای بسیار کوشا بود که وقت برای تلف کردن نداشت. در خانه‌اش مدرسه‌ای بود، مرا به حجره‌ای از آن مدرسه برد و در آن مدرسه گذاشت. هیچ وقفه‌ای وجود نداشت، سال تحصیلی با استاد ۳ سال بود و بدون اغراق تمام روزها با درس و جدیت موفقیت همراه بود.»

سید حسن نصرالله افزود: «سید عباس همیشه و هر روز از طلاب، غذا، امور و همه امورشان سؤال می‌کرد، پدر و مادر شاگردانش در نجف اشرف بودند.»

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «بعد از شروع دستگیری‌ها، از مقامات صدام در مورد سید عباس بعد از این‌که برای گزارش به لبنان رفته بود پرسیدم و به آقای عباس الموسوی نامه فرستادیم که مقامات صدام به دنبال او هستند و او نباید برگردد. به نجف رفتم تا دستگیر نشویم. مقامات صدام به مدرسه ما آمدند و شروع به بردن دانش آموزان کردند، اما ما به زیارت امیرالمؤمنین (ع) می‌رفتیم، به این دلیل بود که از دست آن‌ها فرار کردیم.»

سید حسن نصرالله گفت: «پس از بازگشت از نجف، اولین کسی که از او پرسیدیم استادمان سید عباس الموسوی بود، به منزل خانواده ایشان در منطقه شیعه نشین رفتیم و از ایشان پرسیدیم که چه کار کنیم؟»

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، همه دنیا همگام با نهضت امام خمینی (ره) بودند

دبیرکل حزب الله افزود لبنان تأکید کرد: «در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، همه دنیا همگام با نهضت امام خمینی (ره) بودند، در روز پیروزی، شادی بسیار بود و آرزوی ما محقق شد؛ سید عباس آقا شادترین فرد بود. امام خمینی ممتاز بود و سید عباس بسیار تحت تأثیر او بود و به اقتدار، رهبری و مأموریت او اعتقاد داشت، اما به همه مراجع مذهبی نیز احترام می‌گذاشت.»

سید حسن نصرالله با اشاره به این‌که «عنایت پدری، اجتماعی، دینی و فردی سید عباس به طلاب مستمر بوده است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: «زمانی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، ما در تهران بودیم. موضع ما از همان ابتدا قطعی بود، مقابله با دشمن اسرائیلی و جنگ با آن تا زمان اخراج از لبنان.»

سید حسن نصرالله با بیان این‌که «علت آمدن سپاه انقلاب به لبنان به این خاطر بود که امام خمینی بر این باور بود که حمله [رژیم صهیونیستی] در نقطه‌ای که متوقف شده، پایان نخواهد یافت»، افزود: «بخشی از سپاه برای آموزش در لبنان ماند. در‌های اردوگاه‌های سپاه به روی تمام کسانی که خواستار جنگ با اسرائیل بودند، باز بود.»

سید حسن نصرالله گفت: «سید عباس از روز اول در میان گروه مؤسس حزب‌الله مهره‌ای اساسی بود. کمیته‌ای از میان این گروه ایجاد شده به نزد امام خمینی رفت. سید سخنگوی این هیأت بود.»

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: «طرح اساسی ما رویارویی با اشغالگران و عنوان اصلی اقدام ما مقاومت بود. امام خمینی این گام را تأیید کرد و از پیروزی سخن به میان آورد و گفت که «من پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم.»

رژیم‌صهیونیستی، رژیمی موقتی و رو به زوال است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «در فضای مجازی دیدم که پیشنهاد شده بود از عبارت "رژیم موقت" استفاده شود، من این فراخوان را تأیید می‌کنم.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «این رژیم‌صهیونیستی موقتی و رو به زوال است و اگر اسرائیل جنگی را علیه لبنان تحمیل کند، تمام نیروی آماده ما را خواهد دید.»

دبیرکل حزب‌الله با بیان این‌که «در موضوع نابودی اسرائیل، تنها بحث زمان مطرح است»، تأکید کرد: «هدف حقیقی ما عدالت و صلح است؛ هدف مقاومت پیروزی، حمایت از مردم، دفاع از آزادی، میهن، امت و مقدسات است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
پیش بینی نکرده توکتاب شاه نعمت‌الله ولي ازاول تااخردنیا تمام اتفاقات بیان شده ایران هم درنهایت تجزيه میشه هیچ کاری هم نمیشه کرد چون نسخه اینجوری نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اینارو جای دیگه نگی.واقعا جای تاسف هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
ان حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چقدر شما سیر هستید وما گرسنه فقیر در ایران داریم
آخرین اخبار