مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: ابلاغ راه اندازی قرارگاه جهادی از سوی وزیر کشور به منظور محرومیت زدایی در روستا‌ها و ترویج مهاجرت معکوس است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علی قیطانی گفت: بعد از ابلاغ تشکیل شورای عالی جهادسازندگی از سوی رئیس جمهور، ساماندهی قرارگاه جهادی نیز یک اقدام مهم برای فعالیت مطلوب تشکل‌های غیردولتی در حوزه روستا‌ها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل در اولین جلسه ملی، قرارگاه جهادی وزارت کشور که بصورت ویدئو کنفراس برگزار شد گفت: اجرای طرح‌های عمرانی روستا‌ها با اقدامات جهادی امکان پذیر است و برنامه‌های خوبی برای توانمندی سازی روستائیان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی در دستور کار قرار دارد که این مساله مانع مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها و سبب مهاجرت معکوس خواهد شد.

قیطانی می‌گوید: این قرارگاه به منظور وسعت بخشی حضور مردم در رونق و توسعه اهداف روستایی تشکیل شده است که حضور مردم در تشکیلات رسمی دولت و پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی روستا‌ها و ایجاد بستر مناسب برای تولید محصولات استراتژیک در گروه این قرارگاه صورت می‌گیرد.

این جلسه به فرماندهی سردار بکایی نماینده وزیر کشور در امور کویر و محرومیت زدایی برگزار شد که فرمانده استانی این قرارگاه، استانداران و مدیران کل دفتر امور روستایی و شورا‌ها نیز جانشین قرارگاه منصوب شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.