دبیر کل ناتو مدعی شد که روسیه راه حل‌های سیاسی را بسته است و ناتو قصد دارد حضور نظامی خود را در بخش شرقی ائتلاف افزایش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ینس استولتنبرگ در پی تنش اوکراین و روسیه در اظهاراتی، حمله روسیه به اوکراین را لحظه تعیین کننده در تاریخ قاره اروپا خواند و مدعی شد که حمله روسیه با وجود تکذیب‌های فراوانی صورت گرفت و مسکو مسئولیت کامل حمله به اوکراین و نقض قوانین بین‌المللی را بر عهده دارد.

به گزارش الجزیره، دبیر کل ناتو از روسیه خواست تا  نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند و به مسیر دیپلماسی بازگردد و گفت: «ما یک طرح دفاعی را برای محافظت از متحدان خود فعال خواهیم کرد که به ما امکان می‌دهد در صورت نیاز نیرو‌های خود را در اوکراین مستقر کنیم. در پاسخ به حمله روسیه، تصمیم گرفتیم تجمع نیرو‌های خود را در بخش شرقی ائتلاف افزایش دهیم. همه متحدان ناتو تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال و به اوکراین کمک نظامی کردند. ما حدود ۱۰۰ جنگنده داریم که برای دفاع از آسمان اوکراین کاملا آماده هستند. ما تهاجم گسترده روسیه به اوکراین را قویا محکوم می‌کنیم و نقض قوانین بین المللی را نمی‌پذیریم.»

استولتنبرگ بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز غرب و ناتو مدعی شد که مسکو می‌خواهد قوانینی را که برای چندین دهه صلح را حفظ کرده‌اند پاره کند و نقشه‌های نفوذ، آزادی و دموکراسی را دوباره ترسیم کند. ناتو در حال برداشتن گام‌های حساب شده‌ای است که مطابق با رویداد‌های زمینی است. ناتو فردا نشستی برای بررسی تحولات اوضاع اوکراین برگزار می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: روسیه راه حل‌های سیاسی را بسته است و این بر امنیت همه  تأثیر خواهد گذاشت. تهدید روسیه ناتو را به تقویت نیروی دفاعی خود و دفاع از ارزش‌هایی که ما را متحد می‌کند، سوق می‌دهد. کل اروپا در برابر تهدیدات روسیه متحد است. ما به اوکراین سیستم های دفاعی داده ایم، اما قصد نداریم نیروهای خود را بفرستیم. ما متعهد به یک توافق دفاع جمعی هستیم و این از بدتر شدن اوضاع منطقه جلوگیری می کند.

پیش از این ناتو با صدور بیانیه ای اظهار داشته بود که اقدامات روسیه امنیت اروپا را تهدید می‌کند و پیامد‌های استراتژیک خواهد داشت و ناتو اقدامات لازم را برای محافظت از متحدان خود ادامه خواهد داد و سطح آمادگی نیرو‌های خود را برای پاسخگویی در صورت بروز شرایط اضطراری افزایش خواهد داد.

این در حالی است که صبح امروز روسیه عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد و تاکنون بنابر برخی آمار‌های اعلام شده، دستکم ۵۰ سرباز روس و ۴۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی ممنون یه وقت خسته میشین
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
ناتو جنایتکار 20 الی 21 سال به همراه آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه خاورمیانه حمایت کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بهترین سیاست رو ( البته سیاست منفعت طلبانه) درگذشته آمریکا پایه گذاری کرد بعنوان ناجی اروپا. (شایدم هیتلر ورژن قدیمی داعش بوده که نهایتاً آمریکارو بعنوان عامل اصلی ایجاد!! واتمام پروژه نازیسم به اهداف اصلی خود رساند ولی درمورد داعشیان عصر حاضر ناکام ماند) حکایت گسترش ناتو هم ( که دراصل خود آمریکا باشه) عامل اصلی ایجاد تنش با کشورهایی است که با سیاستهای ایالات متحده هماهنگ نیستن. ناتو دستگاهی است برای فروش تسلیحات به روزبه اروپا.!! برای همین قراره که گسیل تجهیزات به شرق اروپا کلی منفعت برای ارباب بزرگ بیاره. مخصوصاً برای الان که پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان هم تعطیل شده! وآمریکا میتونه درتامین انرژِی اروپا هم منفعت کسب کنه..
آخرین اخبار