دیمیتری پسکوف اعلام کرد که هدف عملیات نظامی مسکو حفاظت از مردم روسیه و غیرنظامی کردن اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی ریاست جمهوری روسیه توضیح داد که هدف از عملیات نظامی روسیه جلوگیری از نظامی شدن اوکراین است، زیرا این امر تهدیدی برای مردم روسیه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که جلوگیری از نظامی شدن اوکراین به معنای انحلال و نابودی ارتش این کشور است، گفت: «این به معنای خنثی کردن قابلیت‌های نظامی اوکراین است که اخیراً به دلیل دخالت فعال کشور‌های خارجی به طور قابل توجهی رشد کرده است.»

او در ادامه در مورد احتمال مذاکره پوتین و زلنسکی اظهار کرد که اگر اوکراین آماده باشد، مسکو آماده مذاکره با اوکراین در مورد بی طرفی این کشور بوده و خواستار اجتناب از استقرار سلاح‌های ناتو در خاک این کشور است. 

او درباره احتمال تغییر رژیم در اوکراین گفت: این به انتخاب مردم اوکراین بستگی دارد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به وضوح خواستار عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در اوکراین بوده  است. رئیس جمهور پوتین در مورد مدت زمان عملیات نظامی در اوکراین با توجه به توسعه و اهداف آن‌ها تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که بامداد امروز (پنجشنبه) تنش‌های بین اوکراین و روسیه شدت گرفت و پس از  فعالیت‌های تحریک آمیز اوکراین و غربی ها، جنگنده‌های روسیه به مواضع نظامی اوکراین حمل کردند. تاکنون بنابر برخی آمار‌های اعلام شده، دستکم۵۰ سرباز روس و ۴۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
هر کی اسم آمریکا رو آورد بکشین جوابش با حضرت عیسی مسیح
آخرین اخبار