به گفته مهندسان ناسا،مشکلات هلیکوپتر Ingenuity برطرف شده و برای بیستمین ماموریت خود آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - در ژانویه امسال ناسا نوزدهمین پرواز هلیکوپتر Ingenuity را به دلیل طوفان گرد و غبار به تعویق انداخت. در هنگام طوفان تیمی که بر این ماموریت نظارت می‌کرد، متوجه شد که مقدار زیادی از گردوغبار باعث آسیب به این هلیکوپتر شده‌اند.

به گزارش سایت digitaltrends؛ پس از  تجزیه و تحلیل هلیکوپتر مشخص شد که گردوغبار اطراف لبه‌های پنجره دوربین ناوبری رو به زمین را پوشانده بود. به گفته محققان این گردوغبارها باعث اختلالاتی روی پنجره دوربین ناوبری می‌شوند، زیرا نرم افزار ناوبری بصری Ingenuity ممکن است زباله‌ها را با ویژگی‌های زمینی که در طول پرواز ردیابی می‌کند، اشتباه بگیرد.

به گفته مهندسان داده‌ها نشان می‌دهد که گردوغبار باعث شده تا مقاومت هلیکوپتر در حین جابه‌جایی کاهش یافته و به همین علت حرکتش محدود شده باشد.

براساس گزارش‌ها، مهندسان به Ingenuity دستور داده بودند تا با فرآیند خود تمیز شوندگی که برای حذف گردوغبار طراحی شده خود را پاکیزه کند. در مجموع، پرواز نوزدهم مملو از چالش‌ها بود، اما Ingenuity یک بار دیگر انعطاف پذیری خود را نشان داد، گردوغبار را از بین برد و خود را از حوضه Séitah جنوبی خارج کرد.

هلیکوپتر Ingenuity

به گفته مهندسان ناسا، Ingenuity اکنون برای بیستمین ماموریت خود آماده است که هلیکوپتر را به موقعیت فعلی مریخ نورد Perseverance ناسا برمی‌گرداند. از آنجا، این دو شریک رباتیک شروع به حرکت خود به سمت رودخانه Jezero Crater خواهند کرد، جایی که Perseverance به جستجوی خود برای یافتن حیات میکروبی باستانی ادامه می‌دهد و نمونه‌های سنگی را برای بازگشت به زمین جمع‌آوری می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
اینجوری فایده نداره باید یه ماهواره قوی بفرستن و نقشه سطح مریخ در حد میلیمتری رو دربیاره تا تکلیف یه سره بشه
آخرین اخبار