تولیت آستان قدس رضوی نسبت به بهبود و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به زائران در ایام نوروز تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: مسئولان آستان قدس باید مطالبه گر مشکلات زائران از مسئولان شهری و استانی باشند.

موضوعاتی همچون اسکان، پارکینگ و حمل‌ونقل عمومی ازجمله مطالبات زائران است و آستان قدس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، الحمدالله تلاش، همکاری و تعامل بسیار خوبی برای رفع مشکلات در میان تمام مسئولان استان وجود دارد.

او خواستار آمادگی کامل تمام بخش‌ها برای خدمت رسانی شایسته و میزبانی به بهترین نحو از زائران در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، تبلیغی، رفاهی در حرم مطهر شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:  در برنامه‌های نوروزی حرم مطهر باید اثربخشی زیارت و ظهور بروز آثار معرفتی آن در ارتقای معرفت دینی زائران در راستای تحقق «زیارت متعالی» موردتوجه قرار گیرد.

مروی گفت: فضا آرایی حرم مطهر در ایام نوروز باید به صورتی شایسته برای ایجاد نشاط و شادابی در زائران صورت پذیرد.

او گفت: باید مراقب بود گرفتار عادی و ساده‌انگاری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشویم، اعمال نظارت‌های جدی و دقیق در این زمینه در حرم مطهر برای حفظ سلامت زائران الزامی است.


بیشتر بخوانید



تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های آستان قدس طی ۱۰۰ سال اخیر و مقایسه میزان توسعه، خدمات و دستاورد‌های این آستان ملکوتی در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در قیاس با پیش از انقلاب به‌صورت کامل و هنرمندانه باید صورت پذیرد تا مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند.

او گفت: همچنین باید در این ایام با نگاهی نو، خلاقانه و به دور از کلیشه به موضوع تبیین و تشریح موفقیت‌‎ها و پیشرفت‌های بزرگ کشور در عرصه‌‎های مختلف پرداخت.

مروی گفت: همان‌گونه که در حرم مطهر برای بزرگ‌سالان کار تبلیغی و فرهنگی انجام می‌شود، مضاعف بر آن باید برای کودکان و نوجوانان با لحاظ اقتضائات این طیف سنی، صورت پذیرد.

او گفت: خانواده‌ها در حرم مطهر باید احساس زندگی و حیات کنند، ما معتقدیم امام حی و حاضر هستند لذا باید تمام آثار، برکات و تأثیراتی که امام حی و حاضر برای مخاطبان دارند، برای زائران نیز فراهم شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این حرم مطهر باید کانون حیات، نشاط، تحرک و معنویت بخشی به جامعه باشد، حرم یعنی حیات و جهت‌گیری صحیح در زندگی و بخش عمده تحقق این مهم به موضوعات تبلیغی و فرهنگی مرتبط بوده، در این بین فعالیت‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل آینده‌ساز کشور بسیار مهم است.

او گفت: کار کودک و نوجوان در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است.

مروی گفت: در ایام نوروز علاوه بر چایخانه و موکب‌های اطعام باید مراکز عرضه کتاب نیز برپا شود؛ از انتشارات، کتاب‌فروشی‌ها و افرادی که در حوزه نشر فعال هستند برای برپایی غرفه‌های عرضه کتاب باقیمت مناسب و تخفیف‌های خوب دعوت شود، در حرم عالم آل محمد (ص) فعالیت فرهنگی اولویت و مقدم است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس نسبت به مقوله جوان‌گرایی نه بی‌تفاوت است و نه نگاهی احساسی و غیرمنطقی دارد.

مروی گفت: معاونین و مدیران باید تمهیدات و تدابیر لازم به‌منظور تعیین موارد صرفه‌جویی در منابع و بازبینی در مخارج و هزینه‌ها را اتخاذ کنند.

او گفت: پروژه‌ها و طرح‎‌ها باید بر اساس اهداف و مأموریت‌های اصلی آستان قدس و با اولویت‌بندی انجام شود و نظارت مؤثر بر مخارج و تخصیص بهینه منابع به‌صورت یک عنصر جاری در فرایند تصمیم‌گیری مدیران باید لحاظ شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: صرف‌نظر از اینکه بنیاد بهره‌وری موقوفات باید سازوکار‌های مناسب برای افزایش درآمد‌ها و ایجاد منابع پایدار برای اقدامات فرهنگی آستان قدس را فراهم کند، اما مجموعه‌های اجرایی نیز مکلف به در پیش گرفتن اصول و روش‌های اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.