جنبش انصار الله یمن اسناد محرمانه از نقش آمریکا در فرماندهی جنگ علیه رهبر شهید این جنبش و جنگ در استان صعده منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مرکز اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن دومین مجموعه از اسناد محرمانه مربوط به نقش مستقیم آمریکا در فرماندهی جنگ علیه شهید حسین بدر الدین الحوثی، رهبر شهید این جنبش و جنگ‌های ظالمانه را علیه استان صعده فاش کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سبا، محتوای این اسناد بدین شرح است:

سند اول: براساس این سند دستیار رایزن نظامی آمریکا در یمن روز ۲۵ اکتبر سال ۲۰۰۴ نقشه‌های درخواستی رئیس ستادکل ارتش را که تعدادشان ۱۹ نقشه و مربوط به برخی مناطق صعده است، به بخش اطلاعات نظامی تحویل داده بود. در این سند آمده است آمریکا مایل است به وزارت دفاع یمن برای تصویر برداری از مناطق جدید با استفاده از هواپیما‌های شناسایی مدل یو- ۲ کمک کند، زیرا تصاویر جدید واضحتر و در مقیاس بزرگتر خواهد بود.

سند دوم: این سند که مربوط به روز ۸ فوریه سال ۲۰۰۵ است، حاوی خلاصه‌ای از محور‌های دیدار وزیر دفاع و رئیس ستادکل ارتش یمن با جان ابی زید، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره آموزش دادن به نیرو‌های یمنی است. طرف یمنی در آن زمان درخواست کرده بود از مناطقی در صعده با هواپیما‌های شناسایی آمریکا دوباره تصویر برداری شود. مهمترین موضوعی که فرمانده آمریکایی در این دیدار مطرح کرده بود، مربوط به چند پرونده نظامی بود و اعلام کرده بود شخصا با جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکادر این خصوص صحبت و موافقتش را کسب کرده است.

سند سوم: سند سوم به روز ۶ ژوئیه سال ۲۰۰۹ و دیدار معاون امور دفاعی و امنیتی نخست وزیر و سفیر آلمان مربوط می‌شود. بر اساس این سند معاون نخست وزیر از آلمان درخواست کمک کرد و هواپیمای آلمانی تصویربرداری کرد. به گفته سفیر وقت آلمان این تصاویر به شورای امنیت ملی و وزیر کشور تحویل داده شد.

سند چهارم: در این سند که متعلق به تاریخ ۱۰ سپتامبر است، «جان ابو زید» فرمانده سنتکام در نامه به علی عبدالله صالح، شهادت و ترور «حسین بدرالدین الحوثی» را تبریک گفته و آرزوی توسعه همکاری‌های مشترک را کرده است.

سند پنجم: این سند متعلق به سایت ویکیلیکس و نامه «توماس کراجیسکی» سفیر وقت آمریکا در صنعاء به وزارت خارجه آمریکاست و در آن از این که دولت عبدالله صالح نقش آمریکا در ترور «حسین بدرالدین الحوثی» را تقلیل داده و آن را کم اهمیت جلوه می‌دهد، گلایه کرده است.سفیر آمریکا در این نامه نوشته که وزیر کشور دولت عبدالله صالح خود به هیأت آمریکایی گفته است که فرماندهان میدانی در صعده، پیروزی علیه حوثی‌ها را مدیون آموزش آمریکایی‌ها می‌دانند و اگر کمک آمریکا نبود در عملیات ترور حسین بدرالدین الحوثی، حداقل ۴۰ نظامی ارتش کشته می‌شدند.

سند ششم: در این سند نیز که وبسایت ویکیلیکس منتشر، «علی عبدالله صالح» در سال ۲۰۰۷ در نامه‌ای به جرج بوش، از او خواسته تا به میزان دو میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار صنعاء بگذارد یا از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بخواهد تا چنین کمکی ارائه دهند.علی عبدالله صالح در این نامه به جرج بوش گفته که به خاطر آمریکایی‌ها با حوثی‌ها وارد جنگ شده و حوثی‌ها منافع آمریکا را در منطقه به خطر انداخته‌اند.

حسین بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در پاییز ۲۰۰۴ و سه ماه پس از آغاز حمله به صعده، در حملات نیرو‌ها و مزدوران منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به این شهر همراه با حدود ۷۰۰ نفر از همراهانش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۰:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
به ما ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چطوربه ما ربطی نداره اگرایستادگی وشجاعت انصارالله نبودامروزشاهدجنگ درمرزهای ایران عزیزمان بودیم درواقع هدف اصلی کشاندن ناامنی به ایران وسپس نابودی آن است
آخرین اخبار