صرفه جویی یک میلیون دلاری با ساخت شتاب دهنده خطی پزشکی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی که این شرکت به تولید رسانده نام ایران را جزو پنج کشور سازنده این دستگاه قرار داد.

 نجات بخش مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه شتابدهنده خطی پزشکی جهت پرتودرمانی و از بین بردن تومور‌های سرطانی از طریق تابش پرتو الکترونی یا فوتون با انرژی بالا استفاده می‌شود. سطح انرژی دستگاه تولید شده ۶ مگاالکترون ولت بوده و در حال حاضر این شرکت در حال تلاش برای ساخت دستگاه‌هایی با انرژی بالاتر و با روش‌های درمانی پیشرفته‌تر است.  این شرکت با طراحی و ساخت این دستگاه، ایران را جزء پنج کشور دارای تولید این محصول قرار داد.

 قیمت بسیار مناسب و ارائه خدمات پس از فروش سریع از جمله وجوه تمایز این دستگاه نسبت به محصولات خارجی است. در حال حاضر این دستگاه اخیراً موفق به اخذ مجوز‌های لازم شده است و با توجه به نیاز شدید داخل به این دستگاه، رفع نیاز کشور در اولویت است. هر چند، مذاکراتی با کشور‌های منطقه جهت صادرات نیز داشته ایم. این دستگاه جهت پرتودرمانی و از بین بردن تومور‌های سرطانی بوده و با نصب هر کدام از این دستگاه ها، نزدیک به یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد.

 تاکنون چهار دستگاه تولید شده و شش دستگاه نیز در حال تولید بوده و ظرفیت تولید این شرکت، ۵۰ دستگاه در سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
قیمتش چقدر هست ک ۲۵میلیارد از نمونه خارجی ارزونتره؟
آخرین اخبار