شناسایی و دستگیری اخاذ اینترنتی در اردبیل

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری زنی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اخاذی می‌کرد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سرهنگ علی قهرمان گفت: به دنبال مراجعه خانمی به پلیس فتا و ادعا وی مبنی بر اینکه شخصی با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با نام و عکس او و ارسال پیام به بستگان درخواست وجه کرده است، بررسی موضوع  در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل می گوید: ماموران با دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی، شماره تلفن و شماره کارت صاحب صفحه را کشف و پس از بررسی متوجه شدند که متهم یکی از دوستان شاکیه است.

به گفته او، پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و هماهنگی با مقام قضایی متهم احضار و پس از بازجویی و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: اعتماد به دیگران در فضای مجازی یک امر غیر منطقی است چرا که شخصیت‌ افراد در فضای فیزیکی و مجازی ممکن است به طور کلی متضاد باشد.

سرهنگ قهرمان طالع به کاربران فضای مجازی می گوید: به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند چرا که ممکن است، مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

به گفته او، مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

سرهنگ قهرمان طالع می گوید:  لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، گفت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.