کلاهبرداری از کاربران سایت‌های ثبت آگهی با رسید جعلی

رئیس پلیس فتا اردبیل گفت: شخصی که با خرید گوشی از سایت دیوار و ارائه رسید بانکی جعلی از کاربران کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علی قهرمان طالع گفت: طی تماس با مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، شخصی عنوان کرد که گوشی تلفن همراه خود را برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده و فردی جهت خرید با او ارتباط برقرار و پس از توافق مبلغ، رسید واریز آن ارسال کرده است، ولی پس از چندین ساعت هیچ مبلغی به حساب وی واریز نشده که بلافاصله مورد جهت بررسی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل می گوید: افسران سایبری به کمک فرد فروشنده و پس از استعلام از بانک متوجه شدند که این فرد تحت تعقیب پلیس بوده و از طریق این روش چندین بار اقدام به کلاهبرداری از کاربران سایت‌های ثبت آگهی که لپ تاپ و گوشی همراه خود را برای فروش آگهی می‌کنند، کرده است.

به گفته او کاراگاهان پلیس فتا ضمن انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم را به همراه همدستش در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تفتیش محل سکونت وی نیز چندین دستگاه گوشی موبایل و رایانه کشف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار دادند. 

قهرمان طالع گفت: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که در سایت‌های ثبت آگهی پس از اطمینان از سالم بودن کالا و پس از واریز وجه به حساب، اقدام به تحویل و معامله کالا کرده و صرفا به عکس کالا، رسید واریز و یا رسید باربری اکتفا نکنند.

به گفته رئیس پلیس فتا استان اردبیل ، کاربران اینترنت برای گزارش موارد مشکوک فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به آدرس www.cyberpolice.ir وب سایت پلیس فتا، قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و همچنین تماس با شماره این مرکز 096380 گزارشات خود را اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.