نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه دمشق، عاملی برای ادامه رنج‌های سوری‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بسام صباغ در جلسه شورای امنیت گفت: «تحریم‌های غرب مانع از تحقق نتایج تلاش‌های دولت در زمینه بهبود اوضاع کشور است. تقویت اوضاع انسانی سوریه به لغو اقدامات ظالمانه، پایان دادن به اشغالگری‌های بیگانگان و حمایت از تلاش‌های دولت برای تحقق توسعه پایدار نیاز دارد.»

به گزارش الاخباریه سوریه، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: «کشور‌های غربی که منافع و برنامه‌های آن‌ها بر جان مردم سوریه، رفاه آن‌ها و امنیت و ثبات سوریه و منطقه اولویت داده شده است؛ در شرایطی که دولت سوریه برای بالا بردن سطح اوضاع انسانی، تأمین نیاز‌ها و خدمات اولیه و بازسازی مناطقی که تروریست‌ها ویران کردند، تضمین بازگشت امن و عزتمندانه و داوطلبانه آوارگان سوری به منازل برای ازسرگیری زندگی عادی خود، همه تلاش خود را به کار می‌گیرد‎، مانع تراشی می‌کنند.»

مقامات برخی از کشور‌ها مانند امارات، اردن، الجزایر و مصر پس از یک دهه با سوریه تماس گرفته و خواهان برقرار مجدد ارتباط در سطوح مختلف هستند. عراق، الجزایر و اردن نیز از اتحادیه عرب خواستند سوریه را به جمع کشور‌های عضو بازگرداند. بدین ترتیب دمشق درحال خروج از مرحله انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

با این وجود سوریه همچنان درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکاست. اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این درحالی است که آمریکا بار‌ها ادعا کرده قصد دارد به رنج‌های مردم سوریه پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار