عبور ناوشکن آمریکایی حامل موشک‌های هدایت‌شونده از تنگه تایوان

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ناوشکن حامل موشک‌های هدایت‌شونده این کشور از تنگه تایوان عبور کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن «رالف جانسون» که از طراز ناوشکن‌های «آرلی برک» است که موشک‌های هدایت‌شونده را حمل می‌کنند از تنگه تایوان عبور کرده است.

براساس گزارش النشره این کشتی جنگی با اقدامات تحریک‌آمیز و برخلاف درخواست‌های مکرر چین مبنی بر نقض نکردن حریم دریایی خود، از این تنگه عبور کرده است.

وزارت دفاع تایوان نیز با تایید این خبر اعلام کرد زمان عبور این ناوشکن آمریکایی آن را زیر نظر داشته و هیچ اتفاق خارج از انتظاری نیافته است.

چندی پیش نیز همین ناوگان آمریکا اعلام کرده بود ناوشکن «یو اس اس رالف جانسون» مجهز به موشک هدایت شونده به شکل عادی از آب‌های بین المللی در تنگه تایوان عبور کرده است. این درحالی است که پکن همچنان تایوان را خاک خود می‌داند و بار‌ها اعلام کرده آمریکا دلیل اصلی افزایش اختلافات برسر موضوع تایوان است.

دولت آمریکا بار‌ها اعلام کرده در صورت آغاز هرگونه حمله نظامی در دریای چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد کرد. آمریکا تا به امروز تایوان را به آخرین تجهیزات نظامی روز مجهز کرده و مدعی می‌شود این اقدام در راستای حق دفاع تایوان از استقلال خود انجام شده است.

نمایندگان و مقامات ارشد آمریکا می‌گویند واشنگتن باید گام‌های مهمی در جهت تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها با تایوان بردارد چرا که چین در شرایط فعلی قصد تصرف این جزیره را دارد. چین هم تایوان را مهمترین و حساس‌ترین مسئله در مناسبات خود با واشنگتن می‌داند و اقدامات آمریکا در تنگه تایوان خشمگین می‌شود و آن را مداخله واشنگتن در امور داخلی پکن عنوان می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
چین باید جلوشو میگرفت و برش میگردوند
آخرین اخبار