وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به نیروهایش دستور داد حمله در اوکراین را در همه محور‌ها از سر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از اعلام کی‌یف در خصوص مخالفت با مذاکره، به نیرو‌های روسیه دستور داده است تا در تمامی محور‌ها در اوکراین پیشروی کنند.

در بیانیه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرده، آمده است: دیروز پس از آنکه رژیم کی‌یف اعلام آمادگی برای مذاکره کرد، عملیات در تمامی محور‌های اصلی متوقف شد؛ اما بعد از کنار کشیدن طرف اوکراینی از مذاکره امروز دستوری برای تمامی نیرو‌ها دستور داده شد تا در تمامی طرف‌ها طبق نقشه نظامی پیشروی کنند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: گروه‌هایی از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک اقدام به پشتیبانی آتش از نیرو‌های مسلح روسیه به منظور توسعه حمله به پایگاه‌های اوکراینی می‌کنند.

در بیانیه‌ای وزارتخانه آمده است گردان‌های افراطگرای اوکراینی از خودرو‌های چهارچرخ محرک مجهز به سلاح‌های با کالیبر بالا و یا خمپاره استفاده می‌کنند که این تاکتیکی است که تروریست‌های بین اللملی در سوریه از آن بهره می‌گرفتند.

در پی درخواست رؤسای دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس و غیرنظامی کردن آن از روز پنجشنبه آغاز شده است.

طی دو روز گذشته نیرو‌های روسیه به کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیدند و همزمان درخواست‌های متعددی برای حضور طرفین بر سر میز مذاکره مطرح شده است.

بامداد امروز شنبه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین مطرح کرد که این قطعنامه از سوی روسیه وتو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
هر کی طرفدار غرب بود رو بکشین ولو پسر پاپ باشه جوابش با حضرت عیسی مسیح علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴:۲۹
تجاوز روسیه به اوکراین غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
روسیه 100 درصد مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در اوکراین شده است.
آخرین اخبار