جایگاه کنونی کرمانشاه در زمینه صادرات ناشی از هم‌مرزی با بخش اقلیم کردستان است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : بخشی از جایگاه کنونی و خوب کرمانشاه در زمینه صادرات ناشی از موقعیت ژئوپلیتیک استان و هم‌مرزی همزمان با بخش اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است که هیچ استان دیگری در کشور ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کاشفی گفت : تعدد مرز‌ها و وجود پنج مرز رسمی در استان عاملی برای رونق تجارت است و بیشترین میزان صادرات ایران به عراق از طریق کرمانشاه انجام می‌شود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه هدف صادراتی که برای سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه از سهمیه ۴۵ میلیارد دلاری کشور در نظر گرفته شده دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار برآورد شد در ۹ ماهه امسال با ثبت رقم دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار صادرات ۷۴ درصد از هدفگذاری در نظر گرفته شده را محقق کرده‌ایم.

اگر میعانات گازی را محاسبه کنیم ۹۸ درصد سهمیه صادرات سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه محقق شده است.

تا پایان سال سهمیه دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلاری صادرات استان را محقق می کنیم و اگر برخی زیرساخت‌ها در استان فراهم شود می‌توانیم برای سال ۱۴۰۱ به رقم صادرات سه میلیارد دلار هم برسیم.

ارتقای زیرساخت‌های مرزی سومار به ویژه جاده دسترسی این مرز از مهمترین این موارد است که بهبود آن می‌تواند کمک شایانی به توسعه صادرات استان داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.