فرماندار ویژه شهرستان کازرون، استفاده از ظرفیت نخبگان در همه عرصه‌ها به ویژه تصمیم سازی را یک ضرورت دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدعلی بخرد در دیدار با دبیر مجمع مشورتی نظام مسایل استان فارس، گفت: باید از همه ظرفیت و جوانب نخبگان و استعداد‌های برتر استفاده کنیم و نخبگان و افراد توانمند بتوانند درتصمیم سازی عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

او گفت: در میان سرمایه‌های انسانی، قشر جوان به دلیل آرمان‌گرایی، شجاعت، توان و انگیزۀ بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این قشر تاکنون در پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام نقش موثری را ایفا کرده است.

فرماندار شهرستان کازرون گفت: توجه به پیشینه تاریخی وپیوست فرهنگی مردم هر منطقه در تدوین سند توسعه بسیار مهم وراهگشای موانع احتمالی خواهد بود.

بخرد شکل گیری مجمع مشورتی نظام مسایل شهرستان کازرون را اقدامی ارزشمند در مسیر پیشرفت این شهرستان دانست.

او گفت: باید از این ظرفیت عظیم ملی در مدیریت و اجرای برنامه‌های خرد و کلان استفاده کرد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام اسلامی تاکید کرده اند، کار‌ها و برنامه‌های کشور را با بهره گیری از افراد توانمند پیش برد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسایل استان فارس نیز در خصوص نحوه فعالیت این مجمع، گفت: کارگروه‌های ده‌گانه نظام مسائل فارس با رویکرد بررسی میدانی در مرکز استان و تمامی شهرستان‌های استان، علاوه بر بررسی مشکلات و مسائل، ظرفیت‌های بومی را کشف و معرفی کرده و راهکار‌های اجرایی لازم را ارائه می‌دهند.

محمدصالح مقدسی گفت: پس از آن کارگروه‌های متناظر استانی جمع‌بندی و بررسی‌های لازم را انجام داده و با پردازش اطلاعات، پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات و اجرایی کردن ظرفیت‌ها به کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کند تا برای هر کدام از آن‌ها در سطوح مختلف تصمیم‌گیری شود.

او گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات مردم در میدان در سطح استان و یا در دولت، با صدور آیین نامه و یا دستورالعمل‌های اجرایی مرتفع می‌شود؛ ما نیز برآن شدیم که پس از احصاء مشکلات، آن‌ها را واکاوی کرده و طی نامه‌ای رسمی مشکلات و راهکار پیشنهادی خود را در ابتدا به سمع و نظر مدیران شهرستانی و استانی رسانیده و در صورت رفع نشدن مشکل، از طریق مراتب بالادستی پیگیری کنیم.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل فارس همچنین از مدیران دستگاه‌های استان و شهرستان‌ها درخواست کرد که از ظرفیت‌های نخبگان این مجمع بهره برده و آن را به عنوان چشم تیزبین خود در جای جای استان پهناور فارس بشمار آورند.

براساس این گزارش در پایان دیدار یاد شده، علیرضا حمیدی کیا به عنوان دبیر مجمع مشورتی نظام مسایل شهرستان کازرون معرفی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.