خبرنگار سی‌بی‌اس که گفته بود جنگ در اوکراین را نباید با جنگ در عراق و افغانستان مقایسه کرد، چون اروپای شرقی متمدن‌تر است، مجبور به عذرخواهی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - چارلی داگاتا در حال گزارش از کی‌یف پایتخت اوکراین بود که گفت: «با تمام احترام باید بگویم اوکراین مکانی مانند عراق یا افغانستان نیست که چندین دهه شاهد درگیری‌های نظامی در آن‌ها بوده ایم. این یک شهر نسبتا متمدن و اروپایی است.  شهری که انتظار وقوع جنگ را در آن ندارید یا امیدوار نیستید که چنین اتفاقی در آن بیفتد.»

پس از انتشار این مصاحبه و واکنش کابران در فضای مجازی علیه این خبرنگار و اظهارات نژادپرستانه اش، خبرنگار سی بی اس  عذرخواهی کرد.

صحبت های داگاتا  بیش از ۱.۵ میلیون بازدید در توییتر داشت. کاربران نظرات او را نژادپرستانه و از نظر تاریخی نادرست خواندند و سپس محکوم کردند.  

او گفت: «من به گونه‌ای صحبت کردم که پشیمان شدم، و برای آن متاسفم و تلاش کردم نشان دهم که اوکراین برخلاف سایر کشور‌ها در سال‌های اخیر این مقیاس جنگ را به خود ندیده است. به هر حال هرگز نباید درگیری‌ها را با هم مقایسه کنید، هر کدام منحصر به فرد است. من از انتخاب کلمات ضعیفی استفاده کردم و برای هر اهانتی که ممکن است ایجاد کرده باشم عذرخواهی می‌کنم. »

کاربران در فضای مجازی به این نکته اشاره کردند که عراق از دیرباز «مهد تمدن» نامیده می‌شده و اوکراین، البته با جنگ و درگیری غریبه نیست، زیرا الحاق کریمه به روسیه کمتر از یک دهه پیش اتفاق افتاد.

کاربر دیگری در توییتر خود پرسید که چرا داگاتا فکر می‌کند «مقایسه ارزش زندگی مردم و اینکه چه کسانی واجد شرایط تمدن هستند، جایز است.»

کاربر دیگری هم نوشت : «او خود تصدیق می کند که سخنانش نژادپرستانه است و باید مراقب باشد که نژادپرستی را پنهان کند، اما در نهایت نمی‌تواند یا نمی‌خواهد واقعا نژادپرستی را متوقف کند.»

چارلی داگاتا، خبرنگار خارجی ارشد CBS News است که از سال ۲۰۱۱ در دفتر لندن مستقر است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۶:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
به نظرم اروپائ ها یک بار دیگه خوب تاریخ بخونن تا بدونن تمدن کجا بوده و هست
ثروتی که به آمریکا سرازیر میشه خون مردم خاورمیانه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۵:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اون جنگی رو که تو می گی در خاورمیانه هست همش خود شما لعنتیا راه انداختین و دومین اینکه خاورمیانه هزاران سال قبل از میلاد قدمت دارد و اون زمانی که خاورمیانه در اوج قدرت خود بود و اولین امپراطوری ها تاسیس شدند شما ذاتتون هم نبود حالا که پنصد سال میشه اروپا و آمریکا تاسیس شد برا ما خودنمایی می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
لیبرالهاشون که دائم نژادپرست نژادپرست می‌کنند از همه بدترند از جمله همین خبرنگار. اینها همینجور جاها ذات خودشونو نشون میدند. این چند روز هر وقت جنایتهای آمریکا رو در برابر ورود کم تلفات ارتش روسیه به اوکراین مثال میزنی همین لیبرالها که الان جنگ طلب شدند عراقیها و یمنیها رو آدم حساب نمی‌کنند و جنایات آمریکا در کشتار چند میلیون مردم مظلوم منطقه رو با مسخره‌ترین بهانه‌ها و دروغها توجیه می‌کنند. باز اون محافظه کارها رو راستند و اگه براشون توضیح بدی قانع هم که نشند لااقل ساکت میشند و حرف زیادی نمیزنند ولی همین لیبرالها که دموکراسی و حقوق بشر از دهم نجسشون نمیافته بدترین نژادپرستان دنیاند و از رو نمیرند و این چند روز خوب دارند اون روی واقعی کثیفشون نشون میدند. دقیقا از نظر دو رویی و دروغگویی مثل غربگداهای اینجا میمونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تمدن، فقط اسلام ناب محمدی و جانشینش، حضرت ولی عصر و تمام ادیان ابراهیمی
تمدن یعنی حکومت قرآن که فقط به دست حضرت ولی عصر احیا می شود. هیچ ربطی هم به نژاد و رنگ و پول و اینا نداره.
حکومت قرآن یعنی حکومت انسان های آزاد به دور از ظلم و تبعیض و استبداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تو خودت تو طویله اروپایی بزرگ شدی نه تو یه جامعه متمدن
آخرین اخبار