فرماندار شهرستان کارون از بررسی روند تسهیلات بخش تولیدی کشاورزان خسارت دیده و پرداخت مطالبات آن‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - آقای کعبی گفت: به منظور اجرای مفاد بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه کشور تسهیلات بخش تولیدی کشاورزان خسارت دیده که سررسید آنها در بازه زمانی بین تاریخ های ۱۳۹۶/۷/۱ تا ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ می باشد مورد بخشودگی سود و جرائم قرار می گیرند.

فرماندار کارون می گوید: شعب بانک کشاورزی و سایر بانک ها به منظور ارائه خدمت به مشمولین همه روزه آماده خدمت رسانی  هستند و با توجه به محدودیت زمانی دستورالعمل پایان امسال و اعتبار تخصیصی، اولویت با کشاورزانی است که در اسرع وقت مراجعه نمایند.

به گفته او بانک ها موظف هستند تا آخر هفته جاری نسبت به معرفی افراد مشمول این طرح اقدام و گزارشی به این فرمانداری ارسال نمایند.

 بند (ز) شامل بخشودگی جریمه تسهیلات پرداختی به متقاضیان که سر رسید اقساط آنها از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا کنون است و شامل مرغداری ها، عشایر، کارگاه، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه از خشکسالی می شود.

افرادی که تاکنون از مزایای بند (خ) استفاده نکرده اند در اولویت هستند و ذینفعان مشمول بخشودگی جرائم تسهیلاتی (۶درصد) خواهند شد مانده بدهی حداکثر یک سال امهال می شود.

مراحل گردش کار جهت دریافت تسهیلات شامل: مراجعه متقاضی به اداره جهاد کشاورزی شهرستان و ارائه درخواست، ۲-بررسی و تایید اولیه تقاضای متقاضی و ارسال به بانک عامل، ۳-اعلام جریمه وجه التزام و مانده تسهیلات مشمولین توسط بانک عامل، ۴-بررسی و تایید در کارگروه و ارجاع به بانک عامل جهت اجرا است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.