ازدواج دیرهنگام دلیل اصلی ناباروری

مدیر مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکلات ناباروری در جامعه به دلیل ازدواج‌های دیرهنگام به‌وجود آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  نیره خادم گفت: میزان ناباروران ایران از میانگین جهانی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر بوده و عمده مشکلات در این خصوص در بحث سبک زندگی، نوع تغذیه، ازدواج در سن بالا، تخمدان تنبل و وجود آلاینده‌ها بوده است.

به گفته او در مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد سالانه ۱۰ هزار مراجعه کننده داریم و تمامی خدمات مورد نیاز در حوزه درمان ناباروری در این مرکز انجام می‌شود.

 به جز استان‌های همجوار بیمارانی از سایر استان‌ها و از کشور‌های قطر، عراق، عربستان، ترکمنستان و دیگر کشور‌ها جهت درمان مشکل ناباروری خود به مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی به عنوان بهترین سنین باروری معرفی شده و هرچه قدر سن بالاتر برود به همان نسبت زمان از دست رفته و قدرت باروری و ذخیره تخمدانی تضعیف می‌شود.

 عمده مشکلات ناباروری با واسطه ازدواج دیرهنگام به‌وجود آمده و یکی دیگر از موارد در بحث ایجاد مشکلات باروری موضوع مواد غذایی خام و پخته‌ای بوده که در زمان طولانی در یخچال و فریزر نگهداری شده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزینه تمام شده خدمات به هر بیمار بین ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان است که متناسب با شرایط و وضعیت بیماران می باشد.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.