حواشی سجاد غریبی و مبارزه‌اش با مارتین فورد همچنان در صدر اخبار فضای مجازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - آبروریزی بزرگ یا هرچیز دیگر؛ این شاید بهترین توصیف برای ویدئو‌هایی باشد که روز جمعه از رجزخوانی مارتین فورد و سجاد غریبی در فضای مجازی منتشر شد. بیشتر شبیه یک تریلوژی است که قرار است چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در لندن تکمیل شود. پرده اول این نمایش، کری‌خوانی‌های مجازی غریبی و مارتین فورد بود. این دو در یک سال گذشته، برای هم پیغام و پسغام مجازی ارسال کردند. سجاد غریبی ماهی‌تابه خم می‌کرد، هندوانه می‌ترکاند و پرتغال له می‌کرد که قدرت خود را به فورد ثابت کند. مارتین مشهور و معروف سینما و بوکس هم به حالت تمسخر با ضبط ویدئو‌های تحریک‌آمیز، سجاد را یک حریف ضعیف می‌خواند. سکانس دوم این نمایش جمعه در دبی رقم خورد؛ وقتی این دو بعد از آن همه کری‌خوانی مجازی و تهدید کردن، برای رجزخوانی، رودرروی هم ایستادند.


بیشتربخوانید


رفقای سجاد غریبی که بعید نیست نصف این الم‌شنگه‌ها و کلا این تخاصم، زیر‌سر آن‌ها باشد به او می‌گفتند نزدیک مارتین فورد نشود و «تو چشمش» نگاه نکند. این جوان ۳۰ ساله بی‌تجربه، اما تحت‌تاثیر کری‌خوانی فورد، صورتش را نزدیک به صورت ترسناک‌ترین مرد دنیا برد تا با یک ضربه آنگونه که همه دیدند، نقش بر زمین شود. غریبی که جا خورده بود، وقتی بلند شد شلوارش را بالا کشید و به شکل عجیبی رقص پایی زد، اما بهت زده و خجل به یکی از حضار گرفت: «قرار نبود بزند!»، ولی او کیست و چرا حالا تبدیل به مرد شماره یک مجازی ایران شده است؟

پهلوان ژنتیکی!
سجاد غریبی یک ورزشکار ناشناخته در ایران است، ولی به اندازه معروف‌ترین ورزشکاران هم فالوور دارد و هم محبوبیت. او مدعی است قهرمان پاورلیفتینگ استان بوشهر شده، اما در سال ۱۳۹۰ به دلیل مصدومیت مجبور شده این رشته را کنار بگذارد.

غریبی همواره پدرش را «پهلوان» خوانده و تاکید دارد ژنتیکی «پهلوان» هستند. غریبی در نوجوانی لاغر اندام بود، ولی به ادعای خودش از ۱۵ سالگی به ناگهان قد کشیده و استخوان ترکانده است.

او در مصاحبه‌های خود هیچگاه درست و شفاف درباره میزان آمادگی بدنی‌اش برای مسابقات حرفه‌ای صحبت نکرده است. حرف‌های غریبی معمولا شامل کلیاتی از وزن بالایش و تلاش برای رسیدن به آمادگی جسمانی بوده است. به ادعای سجاد، مردم وقتی در خیابان او را می‌بینند با لقب «پهلوان» صدایش می‌کنند.

اولین بار هم زمانی نامش در رسانه‌های خارجی پخش شد که سایتی خارجی به اشتباه او را «جلادداعش» خطاب کرد. تصویر غریبی ناگهان به رسانه‌های آمریکایی هم رسید و در لابه‌لای همین بحث‌ها و شوخی‌ها، نام «هالک» ایرانی را برای او برگزیدند. البته خودش بعد‌ها گفت: «از این اسم خوشم نمی‌آید، ولی خب این لقب را داده‌اند دیگر!»

ماجرای دیدار استکی و غریبی
بخشی از واقعیت را می‌توان از زبان علیرضا استکی سرمربی تیم‌ملی بوکس شنید. او که برخلاف اکثر مردم ایران از دیدن قد و هیکل غریبی جا نخورده، در این باره می‌گوید: «۴-۵ ماه قبل بود که نزد من آمد. وقتی او را دیدم تعجب کردم. گفتم چرا قد و هیکلت کوچک است؟ نسبت به عکس‌هایت خیلی فرق داری. گفت وزن کم کرده و می‌خواهد آماده مسابقه شود. درخواست کرد با من تمرین کند. گفتم درگیر هستم، ولی اگر بتوانم کمک می‌کنم. رفت و چند ماهی دیگر خبری از او نشد تا این‌که ویدئوی رجزخوانی او و مارتین فورد را دیدم. باعث تعجبم نبود، چون غریبی را قبلا دیده بودم.»

پای پول در میان است
درفضای مجازی این طور نوشته‌اند که اگر سجاد غریبی در مبارزه مقابل فورد هم ببازد، ۳۰۰ هزار دلار کاسب خواهد بود! معلوم نیست این خبر صحت دارد یا نه، ولی آنچه عیان است، حتی بازنده این مسابقه جهانی هم پولی به جیب خواهد زد. آیا این ریسک نیست که در ازای دریافت دلار، مقابل ترسناک‌ترین مرد دنیا بایستید؟

غریبی: من فتوشاپی نیستم!
ماجرای فتوشاپی بودن عکس‌های غریبی، نه حالا که از چندی قبل در فضای مجازی مطرح شد. او یک بار وقتی با این واکنش روبه‌رو شد که می‌گویند عکس‌هایش کمر به بالا فتوشاپ هستند، اینگونه جواب داد: «من فتوشاپی نیستیم. عده‌ای از مردم همیشه حرفی برای گفتند دارند و همیشه دوست دارند از کلمه «ساختگی» استفاده کنند. این‌هایی که می‌گویند عکس‌های من فتوشاپ است، باید بگویم که مردم مرا هر روز در این شهر می‌بینند و با من عکس می‌گیرند، پس اگر ساختگی بودم خبرم داخل مجله‌های معتبر آمریکایی نمی‌رفت. عده‌ای می‌گویند دور کمرم فتوشاپ است، دور بازویم فتوشاپ است! دور بازوی من ۶۴ است که حتی خارجی‌ها هم می‌گفتند در کشور ما هم وجود ندارد. مردم تا بخواهد من را باور کنند کمی طول می‌کشد!»

کامنت‌های بانمک مردم
فیلم رجزخوانی سجاد غریبی و مارتین فورد و نقش بر زمین شدن این جوان ۳۰ ساله ایرانی، بازار شوخی‌های مجازی را چه در صفحه خودش، چه در صفحات خبری و چه در صفحه مارتین فورد داغ کرد. تعدادی از پیام‌های بانمک را با هم مرور می‌کنیم:

به نظرم با صحبت حلش کن

پدر فتوشاپ جهان

آقا چهارتا ریش سفید بفرستید یه جوری مشکلو حل کنن.

انگار بچه ۶ ساله داره با باباش کشتی می‌گیره!

این پسره برگشت باید سریع ممنوع‌الخروجش کنن به مبارزه نرسه

فکر آبروی خودت نیستی، فکر آبروی ما که تو انگلیس زندگی می‌کنیم باش

اینطوری نگاهش نکنید. هالکه. عصبانی شه هم بزرگ میشه هم رنگش سبز می‌شه!

روز مسابقه گوشیتو خاموش کن جواب نده

کامنت‌ها در صفحه فورد
داداش به سجاد ما رحم کن
داداش من از طرف سجاد عذر می‌خوام
سجاد با ما نیستا
یک لحظه فتوشاپ یک عمر پشیمانی
مارتین این رفیق‌مون از اوناست که بزنیش میره شکایت می‌کنه!
مارتین خان اگه مردی با عکسای سجاد دعوا کن!
نه به سجاد آزاری!

منبع: روزنامه جام جم 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
پشمک تو اگر جای من بودی چکار میکردی قبلا وزنم ۳۴۵کیلو قدم۲۷۸ دوربازو۲۲۰ میدویدم پشت سرم اسفالت بلند میشد صب میرفتم مریخ براکار ناهار میومدم زمین غروب میرفتم کهکشونو مثل چراغ کم میکردم تا مردم بخوابن اگر بخوام براتون بگم سالها طول میکشه مخلص همتون ادم بی ادعا
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۷:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ببین اسمت چیه سجاد غریبی
تو میبری
Iran (Islamic Republic of)
فلانی
۰۰:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خطاب به سجاد غریبی : تو مارتین فوردو با پرتقال مقایسه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بجان خودم اگه منه ببرید مارتینو ضربه فنی کردم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یواش-بزنش فقط
Finland
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مارتین غافلگیران زد نامردی زد خوب سجاد می گه سازمان به مون گفت برای فیس تو فیس هیچ کاری زریه دعوا انجام نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
بابا بسه دیگه
طرف پولشو میگیده برا ما این یارو سجاد مهم شده انقدر کسیو بزرگ نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
مارتین پیروزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بر مارتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نمیبازه. من همین الان قول میدم برنده میشه.
این کامنتو یادتون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کی برنده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حالا چه اجباريه که مسابقه بده.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
فورد با نامردی هولش داد. قرار بود فقط به هم نزدیک بشن و کاری انجام ندن. این حرکت رو میگذاریم به فرهنگ خشونت و نژاد پرستی اونا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
حالا درسته عکسهای فتوشاپی گرفته ولی در هر صورت این جوان هم وطن عزیزمان همین که غیرت کرده و رفته روبروی این مردک انگلیسی آمریکایی وایساد خیلی دمش گرم است ولی از قدر قدرتمندان دیگر جوانتمردان مرد پهلوانان ایران زمین بیشه شیران عزیزمان تقاظا داریم که پشت این جوان ایرانی عزیزمان رو خالی نکنید و نگذارید سرخورده و ناامید شود و یکیتون که از همه حال با فیزیک و قدرت این قولتشن انگلیسی آمریکایی برابری می کند بروید و شاخ این هیولای انگلیسی آمریکایی رو توی رینگ مسابقات برای همیشه بشکنید و حسابی خفت خارش دهید تا فکر نکنه ایرانیان رو می تونه به سخره بگیره . ایرانیان دلاور مردان مرد پشت همو خالی نمی کنند انتقامتو از این قولتشن انگلیسی آمریکایی خواهند گرفت فقط تو بشین و نگاه کن دیگه لازم نیست بروی باهاش مبارزه کنی . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
فلانی
۰۰:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
داش چن ساعت طول کشیده تا اینو نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
حتی اگر هم ببازه به بدترین شکل ممکن، ولی از من و شما که مسخره می کنیم و می خندیم، خیلی دل و جیگر دار تره که رفته تو این مسابقه.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا جمع نبند افکار پوچ خودتو اگه تو مسخرش کردی بنده حقیر مسخرش نکردم . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .