شهردار سابق «میدان شهر» پس از گذشت شش ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، از بازگشت خود به این کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ظریفه غفاری، شهردار سابق میدان شهر، مرکز ولایت میدان وردک با تایید بازگشت خود به افغانستان در صفحه‌ فیسبوک خود نوشت: «من دختر این مملکت هستم و در هر خوبی و بدی، غیر سیاسی و بی طرفانه در کنار این ملت خواهم بود.»

خبرگزاری دولتی باختر که از سوی طالبان کنترل می‌شود نیز گزارش داد که ‏ظریفه غفاری پس از نزدیک به شش ماه سرگردانی و مهاجرت به کشورهای اروپایی، دیروز یکشنبه (۷ حوت/ اسفند) از بازگشت خود به افغانستان خبر داده است.

ظریفه غفاری با سقوط دولت پیشین افغانستان، این کشور را ترک کرده بود. او پیشتر جایزه زنان شجاع را از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده بود.

خانم غفاری برای آغاز به کارش به عنوان شهردار میدان‌شهر با دشواری‌های بزرگی رو‌برو شد. او ماه‌ها پس از صدور حکم انتصابش عملا نمی‌توانست آغاز به کار کند. میدان وردک از مراکز عمده طالبان و حزب اسلامی محسوب می‌شود که حضور زن در راس یک اداره مهم دولتی را تحمل نمی‌کردند.

او پس از آغاز به کار نیز بارها هدف حملات مسلحانه و بمب‌گذاری قرار گرفت، اما جان سالم به‌در برد، اما عبدالواسع غفاری، پدر او در یک حمله مسلحانه در کابل ترور شد. آقای غفاری از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش پیشین بود. در آن زمان، طالبان مسئولیت کشتن پدر ظریفه غفاری را بر عهده گرفته بود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.