رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل راه اصلی خلخال - فیروزآباد به هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - محمد جعفرزاده گفت: برای راه خلخال - فیروزآباد احداث سه تقاطع غیرهمسطح در سه نقطه حادثه‌خیز از جمله سه‌راهی فیروزآباد در مسیر اردبیل - سرچم ، سه‌راهی پروج در تقاطع فیروزآباد - خلخال و گیوی - لمعه‌دشت و همچنین تقاطع زرتشت‌آباد در تقاطع حادثه‌ساز خلخال _ هشجین _ فیروزآباد پیش‌بینی شده.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: اجرای بخشی از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد در سه‌راهی اردبیل - سرچم به علت نداشتن اعتبار متوقف شده.

به گفته او، پروژه احداث کنار گذر خلخال به طول ۳.۵ کیلومتر که به عنوان قطعه چهار راه خلخال - فیروزآباد تعریف شده نیز به دلیل نداشتن اعتبار پس از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه‌کاره رها شده و برای تکمیل آن هزار میلیارد ریال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و مجری طرح اعتبار مورد نیاز اعلام شده.

جعفرزاده گفت: قطعه چهار پروژه راه اصلی خلخال - فیروزآباد بطول ۳.۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۱ آغاز و در سال‌های بعد به علت عدم تامین اعتبار نیمه‌تمام رها شده و در حال حاضر پیمانکار مجری این پروژه ۵۴ میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان مطالبه دارد.

او یکی از مشکلات اساسی این پروژه را تملک اراضی واقع در مسیر اجرای این طرح دانست و گفت: برای ادامه عملیات اجرایی مسیر نیاز به تملک اراضی در اختیار اشخاص حقیقی بوده و طبق برآورد اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ۴۰۰ میلیارد ریال برای تملک این اراضی نیاز است.

جعفرزاده می گوید: در حال حاضر شهر خلخال فاقد کمربندی و رینگ کنار گذر بوده و این پروژه قطعه چهار پروژه راه اصلی خلخال - فیروزآباد و بخشی از طرح مصوب و ملی راه شریانی رضوانشهر - هروآباد - فیروزآباد - سرخ‌آباد به میاندوآب و از پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: با افتتاح راه اصلی خلخال - فیروزآباد ارتباط مرکز شهرستان خلخال با جاده اردبیل - سرچم امکان‌پذیر شده ولی در عین حال به علت نیمه‌کاره رها شده پروژه ساخت کنار گذر خلخال هم‌اکنون ارتباط وسایط نقلیه در جاده اردبیل - سرچم با استان گیلان از داخل شهر خلخال انجام می‌شود.

او می گوید: به علت بافت قدیم شهر و عرض کم خیابان‌های خلخال خودروهای سنگین و تریلر ورودی از جاده فیروزآباد به این شهر با مشکل ترافیکی مواجه بوده و در بسیاری از مواقع ورود این گونه وسایط تقلیه سنگین به داخل شهر موجب راه‌بندان‌های سنگین می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.