ساداتی نژاد گفت: صندوق حمایت از توسعه کسب و کار‌های کشاورزی با هدف توسعه زنجیره‎ های ارزش و کشاورزی قراردادی تشکیل می شود.

جواد ساداتی‌نژاد گفت: صندوق حمایت از توسعه کسب و کار‌های کشاورزی با هدف توسعه سرمایه‌‏گذاری در کل زنجیره‌‏های ارزش اولویت‌‏دار بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، توسعه سرمایه‌‏گذاری در پروژه‌‏های دانش‌بنیان، کشاورزی قراردادی، توسعه سرمایه‏‌گذاری در مگاپروژه‏‌ها و توسعه سرمایه‌‏گذاری در بخش تامین نهاده‌‏ها، فرآوری، توزیع، بازاررسانی، صادرات، خدمات و برندسازی محصولات شکل خواهد گرفت.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، برای تقویت کشاورزان خرد نیز باید از طریق تشکیل صندوق توسعه کسب و کار کشاورزی و یا تشکیل صندوق کشاورزی قراردادی نسبت به اجرای طرح‌های بزرگ اقدام کرد، تا از طریق آن بتوان تولید مبتنی بر قرارداد را توسعه داد و کشاورزان نیز بر اساس سفارش و قرارداد نسبت به کشت محصولات اقدام کنند.

ایجاد صندوق توسعه کسب و کارهای کشاورزی می‏ تواند حلقه مفقوده تأمین سرمایه برای حمایت از مگاپروژه ‏ها و تقویت ارتباط بین اجزای زنجیره ارزش را مرتفع کند.

قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی هم گفته است: به زودی شرکت واسپاری در بخش کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه کسب و کار در این بخش برای تحول در حوزه کشاورزی و اجرای پروژه ‏های تحولی شکل خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار