معاون منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: طرح احیای جنگل و حفاظت از خاک با همکاری‌های بین المللی در ۸ استان حوضه رودخانه کارون در حال اجرا است.

این طرح که بخشی از آن در خوزستان در حال اجرا است، در منطقه رکعت شهر دهدز مرکز شهرستان دزپارت امسال به صورت آزمایشی با همکاری آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) آغاز شد.

سید حمید میرعلایی در نشست خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به مناسبت هفته منابع طبیعی این سخنان را بیان کرد.

او هدف از این طرح را توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال جایگزین به منظور کاهش وابستگی به عرصه‌های طبیعی عنوان کرد تا جایکا در آموزش مردم محلی همکاری داشته باشد.

آقای میرعلایی با اشاره به همکاری خوب مردم محلی در اجرای این طرح یادآور شد که هم اکنون ۵ گلخانه، آموزش قالیبافی، کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران و آموزش پیشگیری و خاموش کردن آتش در ۸ روستای این شهرستان در جهت این طرح اجرا شده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید که از ۲ سال پیش و بعد از شیوع کرونا، طرف ژاپنی به منطقه نیامده که البته بحث‌های امنیتی و برخی تجمع‌ها نیز در حضور نیافتن آن‌ها تاثیر داشته.

به گفته این مقام مسئول علی رغم این مسئله طرح رها نشده و با وجود غیبت همکار ژاپنی همچنان در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار