تهیه سند آمایش سرزمینی سازمان نوسازی مدارس کلید خورد

طرح تغذیه رایگان دانش آموزان و احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس از سال آینده در مناطق کم برخوردار اجرا خواهد شد.

سند آمایش سرزمینی سازمان نوسازی مدارس در راستای بررسی وضعیت سرانه فضا‌های آموزشی هر منطقه تهیه می‌شود تا در صورت لزوم، اقدامات لازم بر اساس اطلاعات همین سند انجام شود.

مهمترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر‌های بزرگ و مناطق حاشیه شهرها، مهاجرت است که با تدوین سند آمایش سرزمینی، سازمان نوسازی سعی در رفع این مشکل خواهد داشت.

با تدوین این سند می‌توان خیران مدرسه‌ساز را به سمت استان‌های دارای کمبود فضا‌های آموزشی راهنمایی کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه خیران و نهاد‌های خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت، تجهیز مدارس و حتی تامین توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند شد. سرویس‌های بهداشتی مدارس باید با استفاده از ظرفیت خیّران و گروه‌های جهادی تا پایان خرداد احداث و به مدارس تحویل داده شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، برای برچیده شدن کلاس‌های سنگی و کانکسی در مناطق مرزی و کم برخوردار، نیاز به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است که از این مجموع ۲ هزار میلیارد تومان توسط وزارتخانه، ۲ هزار میلیارد تومان توسط خیّران و مابقی نیز توسط نهاد‌ها تامین اعتبار می‌شود.

با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و نهاد‌های مردمی، طرح تغذیه رایگان در مدارس  از سال آینده در مناطق هدف‌گذاری شده، اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار