با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور:

عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور آغاز شد

عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان کشور امروز با حضور مسئولان کشوری در شهرستان درمیان آغاز شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور، که با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث خواهد شد، فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی علاوه بر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.  

او گفت: این ۲۰ هزار واحد مسکن که حداقل متراژ این واحدها ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شده برای افرادی است که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی نیستند، برای ساخت این واحد‌ها همچنین میلگرد و سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.  

فتاح گفت: به این وعده احداث مسکن عمل خواهد شد، چون بنیاد مسکن اهل عمل است و ما نیز به میزان لازم کمک می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این واحد‌ها همانطور که به اسم محرومان است باید برای محروم‌ترین افراد ساخته شود و سهمیه دستگاه‌های حمایتی شامل ۱۰ هزار واحد برای کمیته امداد و ۱۸ هزار واحد برای خانواده‌های دومعلول و بالاتر جامعه هدف بهزیستی جداگانه در حال ساخت است.

او شناسایی محرومان در این طرح را بسیار مهم خواند و از اعضای شوراها، علما و سایر افراد درخواست کرد که محروم‌ترین‌ افراد را شناسایی و معرفی کنند.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای اقشار کم‌درآمد در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می شود و هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی است.

در این مراسم با توجه به درخواست قناعت استاندار خراسان جنوبی سهمیه استان از ۵۵۰ واحد مسکن محرومان به هزار واحد افزایش یافت.  

همچنین قرار شد در صورت تأمین قیر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خیابان‌های روستای نوغاب از طرف بنیاد مسکن آسفالت شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار