سرمایه گذاری برای طرحهای پیشران اصفهان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: اجرای ۴۷ طرح پیشران در استان به حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که در صورت تامین آن، رشد اقتصادی مطلوبی در شهرستان‌ها محقق می‌شود.

محمدرضا قاسمی گفت: ۴۷ طرح پیشران برای استان اصفهان در بخش‌های معدن، صنعت، خدمات و کشاورزی تعریف‌شده که تعدادی از آن‌ها در حال اجرا و برخی مطالعه شده یا در حد ایده است.

این طرح‌ها با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بمنظور تحقق رشد اقتصادی هشت‌درصدی احصا شده است، که اگر تخصیص منابع به سمت این طرح‌های پیشران باشد، تغییرات خوبی ایجاد می‌شود و می‌توانیم به سمت رشد اقتصادی هشت‌درصدی حرکت کنیم.

او می‌گوید طرح‌های پیشران با استفاده از اسناد آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای، جدول داده ستانده استانی و اسناد آینده‌نگری تعریف و تدوین‌شده‌اند.

قاسمی سرمایه موردنیاز برای اجرای طرح‌های پیشران استان اصفهان در بخش خدمات (۲۰ طرح) را پنج هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان، بخش صنعت (۱۵ طرح) ۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان، بخش کشاورزی (۱۰ طرح) ۴۴۰ میلیارد تومان و بخش معدن (۲ طرح) ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

این طرح‌ها با نگاه به مسائل محیط‌زیست و دانش‌بنیان تعریف‌شده است.

اویکی از طرح‌های دانش‌بنیان را ایجاد منطقه نمونه اُرگانیک کشور (زراعی، باغی و دامی) خواند و گفت: اجرای این طرح به تولید بذر‌های هیبریدی در داخل کشور و بی‌نیازی از واردات آن منجر خواهد شد.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان طرح‌های پیشران پس از تصویب نهایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان به دستگاه‌های اجرایی مختلف و فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

ازجمله طرح‌های پیشران استان اصفهان در قالب حاکمیتی می‌توان به تکمیل پروژه چشمه لنگان و احداث اورژانس هوایی و هسته‌ای در اصفهان و کاشان اشاره کرد.

برخی از طرح‌های پیشران در قالب حاکمیتی - مشارکتی شامل اجرای طرح انتقال آب از بهشت‌آباد، آب‌رسانی به شهر‌های نطنز، اردستان و بادرود، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در بخش خودرو و صنایع وابسته، تکمیل کنارگذر غرب اصفهان، تکمیل قطار شهری اصفهان، تکمیل قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان - شیراز، ایجاد و تکمیل طرح قطار حومه‌ای اصفهان و بهسازی راه اصلی محور نایین- انارک-خور- طبس است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.