مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت برودت سردی هوا نسبت به مدت مشابه پارسال، میزان مصرف گاز در استان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رحمان خادم گفت: مصرف گاز استان در آذرماه امسال ۱۲ درصد و دی ماه ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته که این میزان در بهمن ماه با ۳۵ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه به دلیل بارش های زیاد امسال نسبت به پارسال و سردی هوا بوده است. 

او می گوید: هر چند با وجود بارش های سنگین برف و سردی زیاد هوا  مردم استان در رعایت الگو و مصرف بهینه گاز، خوب عمل کردند ولی با این وجود شاهد رشد تصاعدی در مصرف گاز بودیم.

خادم گفت: در خصوص مصرف بهینه گاز به مردم استان توصیه شد که از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بهینه بالا استفاده کنند و از شومینه به دلیل مصرف بالای گاز استفاده نکنند.

به گفته رئیس شرکت گاز استان، استفاده از پارچه های ضخیم به عنوان پرده پنجره ها، جلوگیری از هدر روی گرمای خانه از طریق دریچه های کولر، استفاده از شوفاژ به جای بخاری، پوشیدن لباس های گرم در محیط خانه، نکاتی ساده اما کاربردی بود که مردم استان به خوبی رعایت کردند.
 
او با اشاره به موضوع توسعه گازرسانی به مناطق فاقد شبکه گاز، گفت: امسال شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرح گازرسانی به ۱۳۰ روستا بودیم.
 
خادم می گوید: گازرسانی ۹۲ روستا تعهد این شرکت و قول وزیر به مردم تا پایان سال بود که هم اکنون این تعهد انجام شده است و طی روزهای باقیمانده هم مابقی روستاها علاوه بر تعهدات، گازرسانی خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.