مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: ساخت سریال «ققنوس» با موضوع زندگی سرلشکر خلبان شهید عباس دوران بزودی آغاز می‌شود.

در مراسمی که بصورت ویدئوکنفرانس باحضور قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد تفاهم نامه نگارش فیلم نامه سریال زندگی نامه سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به امضای سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس و حجت الاسلام محمدی پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس رسید.

سهرابی مدیر کل صدا و سیمای فارس گفت: سریال «ققنوس» در قالب مجموعه‌های الف ویژه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای زندگی شهید دوران از کودکی تا شهادت را به تصویر می‌کشد.

او گفت: تولید این سریال در مرحله نگارش فیلمنامه است و ساخت سریال «ققنوس» با همکاری صداوسیما، استانداری فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: این سریال توسط یک گروه حرفه‌ای در شهر‌های شیراز، بوشهر، همدان، تهران و خارج از کشور تصویربرداری خواهد شد.

به گفته او، پیش بینی شده تا دوسال آینده سریال «ققنوس» آماده پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران شود.

سهرابی همچنین از ساخت سریال زندگی نامه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام در شیراز پس از ساخت سریال ققنوس خبر داد و افزود: صداو سیمای مرکز فارس تاکنون زندگی نامه ۵۰ شهید گلگون کفن استان فارس را در قالب مستند تهیه و تولید کرده است که ۱۲ مستند در خصوص شهدای مدافع حرم و مابقی در خصوص شهدای دوران دفاع مقدس بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار