فعالیت ایرلاین بومی سیستان و بلوچستان بزودی آغاز می‌شود

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی چابهار گفت: شرکت هواپیمایی ایرلاین پس از ۲ دهه بزودی به عنوان یک ایرلاین مستقل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اشکان احمدی گفت: شرکت ایرلاین  مالک بیش‌از ۲۰ فروند هواپیما است و رقیب ارائه‌دهندگان کلاس پروازی اکونومی در کشور خواهد بود.

او می گوید: این شرکت که از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی هما است پیشتر فعالیت‌هایی نظیر واردات و اجاره هواپیما را انجام می‌داد.

او گفت: شرکت هواپیمایی چابهار از ۶ شرکت تابعه صندوق بازنشستگی هما و البته بزرگترین آن‌ها بوده و دارای بیش‌از ۲۰ فروند هواپیما شامل هواپیماهای بویینگ MD و فوکر ۱۰۰ است.

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی چابهار گفت: طی حدود ۲ دهه گذشته این شرکت فعالیت‌هایی نظیر واردات هواپیما و اجاره هواپیما به شرکت‌های دیگر داشته و تاکنون به عنوان یک ایرلاین همانند شرکت‌های دیگر فعال نبوده است.

او گفت: سعی بر این است که با پنج فروند بویینگ MD، فعالیت شرکت هواپیمایی چابهار آغاز شود و  هم‌اینک سه فروند هواپیما در حال فعال‌سازی است که یک فروند کاملا فعال شده و۲ فروند دیگر منتظر رسیدن سه دستگاه موتور هستند.

احمدی گفت: قرارداد تعمیرات ۲ فروند دیگر نیز در حال انعقاد است که تا پایان تیر ۱۴۰۱ پنج فروند هواپیمای فعال در ناوگان خواهیم داشت  و  امیدواریم طی چند روز آینده مجوز پروانه بهره‌برداری این ایرلاین را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ و جشن افتتاح این شرکت را با حضور مسوولان استانی و دست‌اندرکاران برگزار کنیم.

او گفت: پایگاه اصلی و مسیرهای احتمالی شرکت هواپیمایی چابهار  در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده و مسیرهای مرسوم بین ایرلاین‌ها در کشور شامل چابهار، زاهدان، کیش، مشهد، شیراز، قشم، اهواز، تبریز، اردبیل و رامسر در برنامه این شرکت نیز هستند البته باید کارها مرحله به مرحله پیش رود تا به طور دقیق، مسیرها مشخص شود.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی چابهار گفت: هم‌اینک چیدمان صندلی تمامی هواپیماها براساس ارائه کلاس اقتصادی (اکونومی) بوده البته در برنامه است که پس از این پنج فروند برای سایر هواپیماهای کلاس بیزینس نیز درنظر گرفته شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار