مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی قزوین بر فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌شود.

دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در ایام منتهی به نوروز ۱۸ اکیپ ویژه بازرسی بهداشتی ثابت و سیار به صورت شبانه روزی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی (گوشت و مرغ و ماهی و تخم مرغ و...) نظارت خواهند کرد.

از جمله وظایف ادارات دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، حمل و نقل، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

این نظارت‌ها به‌صورت مستمر و بر اساس شیوه‌نامه نظارتی در طی سال به نحو مناسب به منظور ارتقاء سطح سلامت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود که نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از غذا دارد.

در همین راستا در مقاطع زمانی خاص ازجمله نوروز که میزان تقاضای فرآورده‌های پروتئینی افزایش می‌یابد، دامپزشکی، نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی را تشدید کرده، به طوریکه از ۱۴ اسفند لغایت ۱۴ فروردین ماه با تجهیز ۱۸ اکیپ ثابت و سیار در ۲ نوبت صبح و عصر، نظارت‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در پایان به عموم مردم توصیه کرد: نسبت به تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی اقدام و به شرایط بهداشتی مندرج بر روی فرآورده توجه کنند.

عموم مردم در صورت مشاهده هر مورد غیربهداشتی مرتبط با دامپزشکی با شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ تماس حاصل و یا با ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲، به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.