مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال زکات به همت مردم نیکوکار کشور پرداخت شده است.

به گفته حجت الاسلام محمدطه مهری در نشست شورای زکات استان ایلام، مدیریت زکات از ابتدای سال آینده در زمینه جمع آوری و هزینه کرد آن در اختیار نمایندگان ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

 با توجه به اهمیت موضوع تبلیغ و ترویج زکات هم اکنون یک هزار و ۴۶۰ روحانی و سه هزار مبلغ زکات در کشور در حال فعالیت هستند.

 عضویت مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی کشور و استان‌ها در شورای زکات نشان دهنده اهمیت فریضه زکات در کشورمان است.

به گفته آقای حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این نشست، پرداخت زکات و عمل به این فریضه به عنوان یک امر خیر به دوران قبل از اسلام و زمان حضرت اسماعیل بر می‌گردد.

در دین مبین اسلام ساز و کار‌های مناسبی هم در زمینه پرداخت زکات و میزان آن و هم نحوه هزینه کرد آن و سهم آن در فقر زدایی تبیین شده است.

توجه به مسایل اجتماعی مربوط به زکات، شکل گیری شورای زکات و تنظیم دستورالعمل‌ها در زمینه نحوه هزینه کرد زکات نشان می‌دهد که این فریضه جایگاه خود را در کشورمان بدست آورده است.

 برای احیای زکات در استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد و همه در این زمینه مسئولیت و وظیفه داریم که این ظرفیت‌ها را بکار گیری کنیم.

هزینه کرد زکات در زمینه‌های عمرانی و عام المنفعه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تبلیغی زکات بوده و ساز و کاری مهم است که باعث تشویق پرداخت کنندگان می‌شود.

 استانداری ایلام و همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه در زمینه تبلیغ و ترویج زکات و استفاده از زکات در زمینه‌های عمرانی و پروژه‌های عام المنفعه آماده همکاری ویژه هستند.

برچسب ها: زکات ، نیکوکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.