امام جمعه ایلام :

پرداخت زکات باعث توسعه اقتصادی و آبادانی در کشور می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار گفت: اگر همه افراد واجد شرایط در پرداخت زکات مشارکت کنند ، بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم از این طریق برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای زکات استان ، گفت: پرداخت فراگیر زکات توسط مردم باعث توسعه اقتصادی، فقر زدایی و عمران و آبادانی در کشور می‌شود.

او ادامه داد: پرداخت بیشتر زکات توسط مردم ، نیازمند فرهنگ سازی مناسب و مشارکت دستگاه‌های گوناگون است.

او مطرح کرد: اگر زکات بصورت فراگیر و بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد پرداخت شود فاصله طبقاتی در جامعه کاهش می یابد و عدالت نسبی برقرار می‌شود.

او بیان کرد: از آنجایی که عمده پرداخت کنندگان زکات در جامعه کشاورزان هستند روش‌های نوین و متنوع در تبلیغ و توسعه زکات بین این قشر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: اگر همه مردم واجد شرایط در پرداخت زکات مشارکت کنند رقم قابل توجهی است و بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم از این طریق برطرف می‌شود.

او مطرح کرد: هزینه کرد زکات در امورات عمرانی و اشتغال نیازمند اقدام بسیار شایسته‌ای از طرف دبیرخانه شورای زکات و کمیته امداد می باشد که عامل تاثیر گذاری در توانمندسازی مردم است.

او افزود: امروزه با توجه به تأثیرگذاری رسانه ها، فضای مجازی استان و اصحاب رسانه می‌توانند در زمینه تبلیغ و ترویج زکات بسیار سهیم باشند و تولید محتوا در این زمینه اگر هنرمندانه باشد مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.